Uzaktan eğitimde destek hizmetlerine genel bakış: sorunlar ve eğilimler
Künye
Durak, G. (2017). Uzaktan eğitimde destek hizmetlerine genel bakış: sorunlar ve eğilimler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (4), 160-173.Özet
Bu çalışmada Açık ve Uzaktan Öğrenme (AUÖ) kurumlarındaki destek hizmetlerini çeşitli boyutlar açısından incelemek
amaçlanmıştır. İnternet teknolojilerinde yaşanan gelişmeler, beraberinde çevrimiçi ders veren kurumların sayısını da arttırmıştır.
Öğrenci sayılarındaki artış AUÖ kurumlarını destek hizmetleri konusunda yeni arayışlara yöneltmektedir. AUÖ kurumları
nitelikli destek hizmetleri sunmadıklarında, öğrencilerin yalıtılmışlık hissi, yönlendirilme ve yönetim eksikliği ve olası
motivasyon kayıplarıyla karşılaştıkları bilinmektedir. Bu durum eğitimin tamamlanamaması gibi istenmeyen sonuçları da
beraberinde getirebilir. Alanyazında yapılan çalışmalarda destek hizmetleri denilince öne çıkan, öğrenci destek hizmetleridir.
Ancak destek hizmetleri yalnızca öğrenci destek hizmetlerinden ibaret değildir. Bir başka deyişle, yöneticilere ve çalışan
görevlilere de verilen destek hizmetleri mevcuttur. AUÖ kurumlarının sağladığı destek hizmetlerinde bazı olumsuz durumların
ve sınırlılıkların olduğu çeşitli çalışmalarda belirtilmiştir. Bahsi geçen durumlar, “sorunlar” başlığında incelenmiş olup, nitelikli
çalışan sayısı, geri bildirimlerle ilgili sorunlar, yönetsel sorunlar, teknik sorunlar, sosyal etkileşim vb. gibi başlıklar altında
değerlendirilmiştir. Çalışmada son olarak destek hizmetlerindeki eğilimler araştırılmış ve ileride yapılacak araştırmalara bazı
öneriler sunulmuştur. The purpose of this study is to investigate the support services in terms of various dimensions in Open and Distance Learning
(ODL) institutions. The developments in Internet technologies have also increased the number of institutions offering online
courses. The increasing number of students leads ODL institutions to innovations regarding support services. Obviously, when
ODL institutions do not provide sufficient support services, students are confronted with the feeling of isolation, with lack of
guidance and management, and with probable loss of motivation. This can lead to undesirable results such as inability to complete
the training. Although support services are generally associated with support services provided for students, support services do
not just include those for students. In other words, support services are provided for managers and personnel as well. It is pointed
out in several studies that some negative situations and limitations are involved in support services provided by ODL institutions.
In the present study, these situations and limitations were examined under the main heading of "Problems” including the subheadings of number of qualified employees, problems with feedback, managerial problems, technical problems, social interaction
and so on Finally, the trends in support services were searched and some suggestions were put forward for future research.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
3Sayı
4Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24742Koleksiyonlar
- Cilt :3 Sayı (4) [13]