Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2020-09-11T10:35:47Z
dc.date.available2020-09-11T10:35:47Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.citationDündar, S, Candemir, Ö, Demiray, E, Genç Kumtepe, E, Öztürk, S, Sağlık Terlemez, Ulutak, İ. (2017). Anadolu Üniversitesi çalışanlarının açık ve uzaktan öğretime ilişkin tutumları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (4), 187-.227.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24749
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Anadolu Üniversitesi çalışanlarının açık ve uzaktan öğretime ilişkin tutumlarının saptanmasıdır. Bu amaçla bir araştırma projesi kapsamında geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği geliştirilmiş ve analizler sonucu bilişsel, duyuşsal, davranışsal faktörleri kapsayan nihai model doğrultusunda çalışanların tutumları değerlendirilmiştir. Araştırmada Anadolu Üniversitesi’nde çalışan toplam 4863 (2569 akademik personel, 2294 idari personel) personele iki bölüm ve 51 sorudan oluşan bir sormaca uygulanmış, şu sonuçlar elde edilmiştir: Çalışmaya katılan toplam 894 personelin %55’i akademik personel, %45’i idari personel, %47’si kadın ve %53’ü erkektir. Katılımcıların neredeyse yarısı bu sistemde öğrenci olmuştur. Katılımcılar büyük çoğunlukla sosyal bilimler alanını ve önlisans düzeyini uzaktan öğretim için uygun bulurken, sistemde kullanılan öğrenme ortamları açısından internet ve bilgisayar destekli ortamlar en fazla tercih edilmiştir. Açık ve uzaktan öğretime ilişkin tutum ölçeği analiz sonuçlarına göre; ölçeğin 32 madde ve üç faktöriyel modelle yapı geçerliği ve iç tutarlılığı sağlanmıştır. Madde düzeyinde analizlere göre, genellikle katılımcıların açık ve uzaktan öğretime ilişkin olumlu ve ortalamanın biraz üzerinde bir tutuma sahip oldukları söylenebilir. Bu sonuç, 30 yılı aşkın süredir hizmet veren Açıköğretim Sistemi içerisinde görev alan Anadolu Üniversitesi çalışanları için beklenen bir sonuçtur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine the attitudes of Anadolu University employees’ attitudes regarding open and distance education. For this purpose, a valid and reliable attitude scale was developed within the scope of a research project, and the attitudes of workers were examined in the final model including cognitive, affective and behavioral factors. A survey consisting of two parts and 51 questions was given to a total of 4863 employees (2569 academics and 2294 administrative personnel) work at Anadolu University and these results below were obtained: %55 of the personnel who participated in the study was academics and the remaining %45 was administrative personnel. %47 of the all participants was women and %53 was men. Almost half of the participants mostly reported that social sciences and associate`s degree level were the most suitable programs for distance education and the most applicable learning environments are declared to be internet and computer based settings. According to the factor and reliability analyses, the attitude scale with 32 items and 3 factorial model is a validity and reliable instrument. Item level analyses revealed that the participants usually have positive and relatively average attitude towards open and distance education. This is an expected result for Anadolu University employees who have been taking part in the Open Education System for more than 30 years.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAçık ve Uzaktan Öğretimen_US
dc.subjectAnadolu Üniversitesi Çalışanlarıen_US
dc.subjectÖlçek Geliştirmeen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectOpen and Distance Educationen_US
dc.subjectEmployees at Anadolu Universityen_US
dc.subjectScale Developmenten_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.titleAnadolu Üniversitesi çalışanlarının açık ve uzaktan öğretime ilişkin tutumlarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-4279-2435en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2568-8054en_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage187en_US
dc.identifier.endpage227en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorDündar, Serpil
dc.contributor.institutionauthorCandemir, Özden
dc.contributor.institutionauthorDemiray, Emine
dc.contributor.institutionauthorGenç Kumtepe, Evrim
dc.contributor.institutionauthorÖztürk, Serap
dc.contributor.institutionauthorSağlık Terlemez, Mediha
dc.contributor.institutionauthorUlutak, İlknur


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster