Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaran, Hakan
dc.date.accessioned2020-09-11T10:36:49Z
dc.date.available2020-09-11T10:36:49Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationBaran, H. (2018). Açıköğretim sınavlarının faktör yapısının incelenmesi: Uluslararası İlişkiler Kuramları-I dersi örneği. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 23-46.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24752
dc.description.abstractÖğrenme sürecinde ölçme ve değerlendirme faaliyetleri kapsamında gerçekleştirilen sınavların, kazandırılması hedeflenen bilgi ve becerileri ölçecek nitelikte hazırlanmış olması önemli olmaktadır. Bu kapsamda Açıköğretim Sistemi değerlendirme faaliyetleri kapsamındaki sınavların güvenirlik ve geçerliğinin incelenmesi mevcut değerlendirme faaliyetlerinin yapısal özelliklerine ilişkin bir bakış açısı sunmak ve ileride gerçekleştirilecek değerlendirme faaliyetlerinin iyileştirilmesine katkı sağlamak açısından önemli görülmektedir. Bu araştırmada öğrenci sayısı gün geçtikçe artan bir bölüm olarak Uluslararası İlişkiler Bölümü’nde okutulan Uluslararası İlişkiler Kuramları-I dersinin 2013-2017 yılları arasındaki güz dönemi ara sınavlarına yönelik olarak gerçekleştirilen güvenirlik ve geçerlik çalışmasıyla bu sınavların faktör yapılarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri gerçekleştirilerek faktör yapıları incelenmiş ve KR-20 güvenirlik katsayıları hesaplanmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda incelenen her bir sınavın dört faktörlü bir yapıda olduğu ortaya konmuştur. Ayrıca belirlenen çok faktörlü yapıların KR-20 güvenirlik katsayılarının kabul düzeyinin altında olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIt is important that the exams conducted during the learning process should prepared in such a way that the knowledge and skills to be acquired will be measured. In this context, the examination of the reliability and validity of the exams conducted by the Open Education System evaluation activities is important in terms of providing a perspective on the structural characteristics of existing evaluation activities and contributing to the improvement of evaluation activities to be carried out in the future. In this research, it was aimed to determine the factor structures of these examinations with the reliability and validity study conducted for the fall semester midterm examinations of International Relations Theories-I course, which is taught in the International Relations Department, between 2013-2017. For this purpose, factor structures were investigated by exploratory and confirmatory factor analysis and the KR-20 reliability coefficient was calculated. It was also found that the KR-20 reliability coefficients were below the acceptance level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAçıköğretimen_US
dc.subjectGeçerlik ve Güvenirliken_US
dc.subjectFaktör Analizien_US
dc.subjectOpen Educationen_US
dc.subjectValidity and Reliabilityen_US
dc.subjectFactor Analysisen_US
dc.titleAçıköğretim sınavlarının faktör yapısının incelenmesi: Uluslararası İlişkiler Kuramları-I dersi örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage23en_US
dc.identifier.endpage46en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster