Farklı programlarda okutulan matematik dersi sınavlarına yönelik değişen madde fonksiyonu analizi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2018Yazar
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
Tuna Büyükköse, Gamze
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Tuna Büyüköse, G. (2018). Farklı programlarda okutulan matematik dersi sınavlarına yönelik değişen madde fonksiyonu analizi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 47-60.Özet
Bir sınavın farklı alt gruplara avantaj/ dezavantaj oluşturması durumunda ortaya çıkan test yanlılığı önemli bir problemdir. Test
yanlılığını belirlemede, değişen madde fonksiyonu (DMF) çalışmalarından elde edilen bilgiler kullanılmaktadır. Bu çalışmada,
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sisteminde gerçekleştirilen matematik sınavları maddelerinin programlara göre DMF gösterip
göstermediği araştırılmıştır. Çalışma kapsamında 2013-2014 ile 2016-2017 öğretim yılları arasında gerçekleştirilen matematik
dersinin ara ve dönem sonu sınavları incelenmiştir. Toplam 12 farklı programda okutulan bu dersin sınavlarına katılan ortalama
yaklaşık 23.000 öğrenene ait veriler incelenmiştir. Yapılan çalışmada, DMF belirleme yöntemlerinden Mantel-Haenszel (MH)
yöntemi kullanılmıştır. Analizler jMetrik 4.1.0 ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda 8 sınavda toplam 64 maddede DMF
bulunduğu ve bunlardan 37’sinin daha fazla sayısal beceri gerektiren bir program olan referans grup lehine olduğu belirlenmiştir.
Ek olarak, toplam 6 maddede yüksek düzeyde DMF bulunmaktadır ve bunlardan 5’i referans grup lehinedir. Test bias which emerges in the case of an exam is advantage/ disadvantage to different subgroups is an important problem. In
order to determine the test bias, the information obtained from the studies of the differential item functioning (DIF) is used. In
this study, it was researched whether the mathematics exams conducted in the Anadolu University Open Education System
showed DIF according to the programs. In the scope of the study, midterm and final examinations of mathematics course between
2013-2014 and 2016-2017 academic years were examined. A total of approximately 23,000 students participating in the
examinations of this course, which was taught in 12 different programs, were examined. In the study, Mantel-Haenszel (MH)
technique was used for DIF determination. Analyzes were performed via jMetrik 4.1.0. As a result of the study, it was determined
that there were a total of 64 DIF in 8 exams and 37 of them were in favor of the reference group, which is a program requiring
more numerical skills. In addition, there are a total of 6 high level DIF, 5 of them were in favor of the reference group.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
4Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24753Koleksiyonlar
- Cilt :4 Sayı (1) [8]
- Makale Koleksiyonu [195]