Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarakaya Özyer, Kübra
dc.date.accessioned2020-09-29T12:34:30Z
dc.date.available2020-09-29T12:34:30Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationKarakaya Özyer, K. (2018). Açıköğretim sistemindeki açık uçlu soruların Çok Yüzeyli Rasch Modeli analizi yöntemiyle puanlanması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 61-77.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24845
dc.description.abstractAçık uçlu soruların oluşturduğu sınavların puanlanmasında, bir puanlayıcıdan beklenen soruların zorluk derecesinden ve değerlendirme yöntemlerinden bağımsız olarak değerlendirme aşamasını nesnel ve adil olarak gerçekleştirmesidir. 2016-2017 eğitim öğretim yılı itibariyle Açıköğretim Fakültesindeki bazı sınavlarda açık uçlu sorular kullanılmaya başlanmış ve bu denli nesnel yargılamaya açık sınavların değerlendirilmesinde yeni yöntemler arayışı içine girilmiştir. Mevcut yöntemlerden en etkililerinden biri de farklı yüzeyleri analize dâhil edebilen Çok Yüzeyli Rasch Modelidir. Bu çalışmada Rasch modelinin geliştirilmiş formu olan çok yüzeyli Rasch analizinin açık uçlu soruların değerlendirilmesi açısından açıköğretim sistemine sağlayacağı katkı açıklanmaktadır.en_US
dc.description.abstractIn order to obtain a score for an open-ended question, a judge should assess examinee’s performance objectively regardless of item difficulty and grading method. Open education system at Anadolu University started to use constructed-response items in their assessment process. Since there are some measurement problems for judgement of open-ended questions, it is important to apply objective methods to improve reliability and validity. One of the effective method is Multi-facet Rasch Model which includes facets (variables) into analysis simultenously. This article presents an extention of the Rasch model, Multi-facet Rasch model, and its contribution of the open education system at Anadolu University.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAçık Uçlu Sorularen_US
dc.subjectÇok Yüzeyli Rasch Modelien_US
dc.subjectMadde Tepki Kuramıen_US
dc.subjectConstructed-Response Itemsen_US
dc.subjectMulti-Facet Rasch Modelen_US
dc.subjectItem Response Theoryen_US
dc.titleAçıköğretim sistemindeki açık uçlu soruların Çok Yüzeyli Rasch Modeli analizi yöntemiyle puanlanmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage61en_US
dc.identifier.endpage77en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster