dc.date.accessioned | 2020-09-29T12:36:51Z | |
dc.date.available | 2020-09-29T12:36:51Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.identifier.citation | Akyıldız, M, Karadağ, N. (2018). Farklı soru türlerinin güçlük ve ayırt edicilik düzeylerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 112-122. | en_US |
dc.identifier.issn | 2149-2360 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/24855 | |
dc.description.abstract | Açık ve uzaktan öğrenme sistemlerinde çoktan seçmeli soruların çeşitli türleri sınavlarda kullanılmaktadır. Bunlar geleneksel
çoktan seçmeli, öncüllü, boşluk doldurma türü ve eşleştirme türü sorulardır. Bu soruların herhangi birisinin daha zor ya da kolay
olup olmadığını belirlemek önemlidir. Ayrıca bu soru tiplerinden birinin daha ayırt edici olduğunu belirlemek de sınav geçerliliği
açısından önemlidir. Bu çalışmada güçlük ve ayırt ediciliklerin soru türüne göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği
belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla Anadolu Üniversitesi Açıköğretim sınavlarının 2017-2018 güz döneminde dönem sonu
sınavında kullanılmış olan 9296 soruda geleneksel çoktan seçmeli, öncüllü, boşluk doldurma ve eşleştirme türü soruların güçlük
ve ayırt edicilikleri birbirleriyle karşılaştırılmıştır. Boşluk doldurma sorularının diğer sorulara göre daha kolay ve daha ayırt edici
olduğu bulunmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | Different kinds of multiple choice questions are used in exams in open and distant education systems. These types are multiple
choice, information dependent, completion and matching type questions. It is important to determine whether one of these
types are harder than the other. Besides, it is important to determine whether one of these question types is more
discriminating in terms of exam validation. In this study, we tried to determine whether difficulty and discrimination value
differ based on question type. To this end, the difficulty and discrimination values of traditional multiple choice, information
dependent, completion and macthing type questions of 9296 questions used in the final exam in Anadolu University Open
Education Faculty 2017-2018 fall semester. It is found out that completion type of questions are easier and more
dicriminating. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Madde Güçlüğü | en_US |
dc.subject | Madde Ayırt Ediciliği | en_US |
dc.subject | Soru Türleri | en_US |
dc.subject | Uzaktan Öğrenme | en_US |
dc.subject | Item Difficulty | en_US |
dc.subject | Item Discrimination | en_US |
dc.subject | Question Types | en_US |
dc.subject | Distant Education | en_US |
dc.title | Farklı soru türlerinin güçlük ve ayırt edicilik düzeylerinin incelenmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-5069-0132 | en_US |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 112 | en_US |
dc.identifier.endpage | 122 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Akyıldız, Murat | |
dc.contributor.institutionauthor | Karadağ, Nejdet | |