The Turkish Online Journal Of Distance Education: güncel çalışmalara dair bir içerik analizi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2018Yazar
Anadolu Üniversitesi
Uygun, Derya
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Uygun, D. (2018). The Turkish Online Journal Of Distance Education: güncel çalışmalara dair bir içerik analizi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (3), 129-141.Özet
20. yılına yaklaşırken The Turkish Online Journal of Distance Education (TOJDE) dergisinde yayınlanan güncel makalelerin
içerik analizine ihtiyaç vardır. Bu ihtiyaçtan hareketle bu çalışma kapsamında TOJDE’de 2017 yılında yayınlanmış olan
makalelerin içerik analizi yöntemiyle incelenmesi hedeflenmiştir. Makalelerde en sık kullanılan araştırma yöntemi, kaynak
ülkeleri, araştırma alanları, veri toplama araçları, katılımcı grupları incelenmiştir. Sonuç olarak en sık kullanılan araştırma
yönteminin nicel araştırma yöntemi (%55) olduğu belirlenmiştir. Makalelerin kaynak ülkeleri incelendiğinde 18 farklı ülkeden
makale yayınlandığı sonucuna ulaşılmıştır. TOJDE’de yayınlanan makalelerin araştırma alanlarına bakıldığında ise en sık
kullanılan araştırma konuları sırasıyla; eğitim teknolojileri, öğrenen özellikleri, yenilik ve değişim, mesleki gelişim ve öğretim
elemanı desteği, öğrenen destek hizmetleri ve uzaktan eğitim sistemleridir. En sık kullanılan veri toplama aracı anketlerdir. En
sık tercih edilen katılımcı grubu ise lisans öğrencileridir. Bu çalışmanın uzaktan eğitim alanında çalışma yapmak isteyen
araştırmacılara ışık tutması açısından son derece önemli olduğu ifade edilebilir Content analysis of current articles published in the Turkish Online Journal of Distance Education (TOJDE), which has published
for 20 years, is needed. Based on this requirement, it is aimed to examine the articles published in TOJDE in 2017 through
content analysis method. The most frequently used research method in the articles, source countries, research areas, data collection
tools, participant groups were studied. As a result, the most frequently used research method was quantitative research method
(55%). When the source countries of the articles were examined, it was concluded that 18 articles were published from different
countries. The most frequently used research topics are education technologies, learner characteristics, innovation and change,
professional development and academic staff support, learner support services and distance education systems. The most
frequently used data collection tool is questionnaire. The most preferred participant group is undergraduate students. It can be
stated that this study is extremely important in terms of enlightening the researchers who want to work in Distance Education.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
4Sayı
3Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24915Koleksiyonlar
- Cilt :4 Sayı (3) [11]