dc.contributor.author | Yıldırım, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2020-10-07T13:24:50Z | |
dc.date.available | 2020-10-07T13:24:50Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.identifier.citation | Uğur, S, Güler, E, Yıldırım, H, Kurubacak, G. (2018). Transhümanist çağda mega açık üniversitelerin yeniden yapılandırılabilmesi için stratejik karar modeli ile bir blokzincir uygulamasının geliştirilmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (3), 5-11. | en_US |
dc.identifier.issn | 2149-2360 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/24916 | |
dc.description.abstract | İnsanın fiziksel ve bilişsel yeteneklerinin artırtılarak yaşlanma ve hastalanma gibi arzu edilmeyen veya gereksiz görülen
yönlerinin ortadan kaldırılması amacıyla teknoloji ve bilimden faydalanılması gerektiğini öne süren transhumanizm,
disiplinlerarası çalışılan bir alandır. Transhümanizm, özellikle büyük kitlelere kişisel esnek öğrenme ortamlarını sunma eğiliminde
olan ve çok sayıda öğrencisi bulunan mega açık üniversitelerin, sürdürülebilirliklerini sağlamak için yeniden yapılanmasını
gerektirmektedir. Blokzincir teknolojisi, kampüs içi kimlik doğrulama, geçmiş öğrenmelerin tanınması, öğrenme yönetim
sistemlerine entegre olabilme, destek hizmetlerini hızlandırma gibi uygulama alanları barındırması nedeniyle mega açık
üniversitelerin transhümanist çağa ayak uydurmasına yardımcı olabilecektir. Bu çalışmada Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarının
transhümanist öğrenenler için, blokzincir gibi yeni teknolojik gelişmelerle birlikte sürdürülebilirliğinin sağlanmasında stratejik
karar modelinin kullanılmasının önemini ortaya koyma amacıyla hazırlanan Bilimsel Araştırma Projesi incelenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Transhumanism, which is an interdisciplinary field, advocates that technology and science be used to increase the physical and
cognitive skills of humans to eliminate unwanted or unnecessary aspects of aging and disease. Transhumanism requires the
restructuring of mega-open universities, especially those with large numbers of students, who tend to offer flexible personal
learning environments to ensure their sustainability. Blokchain technology, campus authentication, recognition of past learning,
learning management systems can be integrated into mega because of hosting application areas such as support services will help
accelerate the pace of open transhumanist age universities. In this study, transhumanist of open and distance learning environments
for learners, as well as new technological developments such as ensuring the viability of the blokchain scientific research project
prepared to demonstrate the importance of using strategic decision models have been examined. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Transhumanizm | en_US |
dc.subject | Blokzincir Teknolojisi | en_US |
dc.subject | Stratejik Karar Modeli | en_US |
dc.subject | Transhumanism | en_US |
dc.subject | Blockchain Technology | en_US |
dc.subject | Strategical Decision Model | en_US |
dc.title | Transhümanist çağda mega açık üniversitelerin yeniden yapılandırılabilmesi için stratejik karar modeli ile bir blokzincir uygulamasının geliştirilmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-4211-1396 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-0492-4492 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-8068-7142 | en_US |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 5 | en_US |
dc.identifier.endpage | 11 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Uğur, Serap | |
dc.contributor.institutionauthor | Güler, Emel | |
dc.contributor.institutionauthor | Kurubacak, Gülsün | |