Firma yönetim stratejilerinin kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerine etkisinin GSM sektörleri açısından değerlendirilmesi: Turkcell örneği
Künye
Özdemir, Ö. (2018). Firma yönetim stratejilerinin kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerine etkisinin GSM sektörleri açısından değerlendirilmesi: Turkcell örneği. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (3), 117-128.Özet
Günümüzde hızla gelişen teknoloji, değişen yaşam koşulları, tüketici beklentilerindeki farklılıklar ve artan rekabet ortamı,
piyasadaki varlıklarını devam ettirebilmeleri açısından stratejik yönetim sürecini firmalar için kaçınılmaz hale getirmiştir.
Sektörlerin geleceğe yönelik amaç ve hedeflerinin belirlenmesi olarak tanımlayabileceğimiz stratejik yönetim firmalar ve kamu
kuruluşları için son derece önem taşımaktadır. Firmaların hem piyasadaki varlığını sürdürmek hem de tüketicilerin nezdinde
güven ortamı oluşturmak için uyguladıkları yönetim stratejileri öncelikle halka ilişkiler uygulamalarından oluşmakla birlikte
kurumsal sosyal sorumluk gibi faaliyetleri de kapsamaktadır. Sosyal sorumluluk kavramı, işletmeleri topluma faydalı olan,
toplum refahını sağlamak için her türlü uygulamaya olanak tanıyan bir unsurdur. Takriben, “işletmenin sahip ortak ve/veya
yöneticilerinin işletmeyi yönlendirirken toplumun değer yargılarına göre hareket etmesi ve sosyal gereksinimlerin farkında
olarak işletmeyi yönetmesi” olarak tanımlamak mümkündür. Bu çalışmanın ilk bölümü stratejik yönetim ve süreçleri ile ilgili
kavramlardan oluşmaktadır. İkinci bölümde sosyal sorumluluk kavramına değinilmiş, son bölümde ise son yılların hızla gelişen
bir gsm firması olan Turkcell’in yönetim stratejileri ve bu stratejiler doğrultusunda uyguladığı sosyal sorumluluk kampanyaları
hakkında bilgi aktarımı sağlamak amaçlanmıştır. Today, rapidly evolving technology, changing living conditions, differences in consumer expectations and increasing competitive
environment have made the strategic management process inevitable for companies to keep their assets in the market. Strategic
management, which we can define as the determination of future goals and targets of the sectors, is of utmost importance for
companies and public institutions. The management strategies implemented by companies in order to maintain their presence in
the market and to create a trust environment in front of consumers are composed primarily of public relations practices as well as
activities such as corporate social responsibility. The concept of social responsibility is an element that allows organizations to
implement all sorts of things that are useful for society's well-being. It is possible to define it as "directing the owner to operate
the business in accordance with the value judgments of the owner of the business and the management of the social needs". The
first part of this study consists of concepts related to strategic management and processes. In the second part, the concept of social
responsibility is mentioned. In the last part, it is aimed to provide information about management strategies of Turkcell which is
a rapidly developing GSM company and social responsibility campaigns applied in line with these strategies.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
4Sayı
3Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24918Koleksiyonlar
- Cilt :4 Sayı (3) [11]