Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2020-10-07T13:30:32Z
dc.date.available2020-10-07T13:30:32Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationSaykılı, A. (2018). Dünden yarına eğitim paradigmaları: Sanayi modeli eğitim dijital çağda yeterli mi?. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (2), 189-198.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24925
dc.description.abstractEğitim dâhil yaşamın çeşitli sosyal alanları, içinde yaşanılan çağın özelliklerini yansıtmakta ve dönemin özellikleriyle şekillenmektedir. Sanayi öncesi devirde usta-çırak ilişkisini temel alan eğitim paradigması sanayi devrimiyle birlikte yeniden şekillenen dünyanın gereksinimlerini karşılayamayacak duruma gelmiştir. Endüstriyel okul modeli, sanayi toplumunun gereksinimlerini en iyi karşılayacak çözüm olarak ortaya çıkmıştır. Öte yandan, bilgi ve iletişim teknolojilerinin baskın rolleriyle değişen günümüz koşulları sanayi çağının ötesinde bir çağa eriştiğimizi göstermektedir. Dijital çağ adını verebileceğimiz bu yeni çağda toplumun gereksinim ve ihtiyaçları hayatın sosyal alanlarını yeniden şekillendirmektedir. Eğitim de yeniden tasarlanması gereken bir alan olarak karşımıza çıkmaktadır çünkü bu yeni çağda gereken bilgi ve becerileri geliştirebilecek bireyler yetiştirmede geçmiş dönemin endüstriyel okul modeli eksik kalmaktadır. İçinde yaşadığımız dijital çağın gereksinimlerini karşılayacak yeni bir eğitim modeline ihtiyaç duyulmaktadır. Bu makalede, öncelikle sanayi öncesi çağların ve sanayi çağının özellikleri ve eğitim üzerindeki etkileri özetlenecektir. Bu bağlamda, hala günümüz eğitim kurumlarını şekillendiren endüstriyel okul modeli ele alınacaktır. Aynı zamanda, içinde yaşadığımız dijital çağın özellikleri ve bu çağda birey olmanın gereksinimleri, eğitim alanındaki etkileriyle birlikte tartışılacaktır. Makalede, dijital çağda sanayi çağının yansıması olan endüstriyel okul modelinden, öğrenme temelli yeni bir okul modeline geçiş yapılması gerekliliği tartışılmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe various domains of social life including education have always been reflected in and shaped by the age they exist within. The educational paradigm that rested on the apprenticeship model was rendered obsolete with the industrial revolution. Industrial school model emerged as the most appropriate educational model to meet the demands and needs of the industrial society. On the other hand, with the advent and prevalent pressures stemming from the new age information and communication technologies points to an age beyond the industrial age. What we may call ‘the digital age’ has been reshaping the society and triggered the emergence of new demands and needs for the society. Education is another a fundamental domain of life which needs to be reengineered in the Digital Age to better reflect the knowledge and skills individuals require, for which the industrial educational model falls short. In this article, the characteristics of pre-industrial and industrial age with their implication for education is presented with special focus on the industrial educational model. The article also discusses the need for a transition from the industrial educational model to a new educational model which will better reflect and meet the demands of the new digital age focusing on learning rather than instruction.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectParadigmaen_US
dc.subjectDijital Çağen_US
dc.subjectSanayi Devrimien_US
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectParadigmen_US
dc.subjectDigital Ageen_US
dc.subjectIndustrial Revolutionen_US
dc.subjectLearningen_US
dc.titleDünden yarına eğitim paradigmaları: Sanayi modeli eğitim dijital çağda yeterli mi?en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage189en_US
dc.identifier.endpage198en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorSaykılı, Abdullah


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster