Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTopa Çiftçi, Gaye
dc.contributor.authorGörü Doğan, Tülay
dc.date.accessioned2020-10-07T13:30:54Z
dc.date.available2020-10-07T13:30:54Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationTopa Çiftçi, G, Görü Doğan, T. (2018). Açık ve uzaktan eğitim uygulamaları için ortam standartlarının belirlenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (3), 12-15.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24927
dc.description.abstractYeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeler Açık ve Uzaktan Eğitim (AUE) ortamlarını çeşitlendirmekte, her tür içeriğin etkili ve verimli bir biçimde öğrenenlere sunulmasına olanak tanımaktadır. Bununla birlikte, AUE uygulamalarının bu teknolojilere uyumlanma süreci birtakım sorunları da beraberinde getirmektedir. Bu çalışma, nitelikli ve kaliteli bir AUE uygulaması için standartların belirlenmesi konusuna odaklanmaktadır. Bu bağlamda, AUE’nin temel gereklilikleri ve ilkeleri ile yeni iletişim teknolojilerinin sunduğu fırsatlar kapsamında söz konusu standartların neler olabileceği tartışılmaktadır. Sonuç olarak bu çalışmada, AUE uygulamaları için geliştirilmesi önerilen standartların, öğrenenler için kaliteli ve nitelikli öğrenme ortamlarının geliştirilmesine katkı sağlamasının yanı sıra, kurumlar için de iç kontrol ve kalite süreçlerinin izlenmesi süreçlerinde önemli bir rol üstlenebileceği ifade edilmektedir.en_US
dc.description.abstractDevelopments in the new communication technologies diversify Open and Distance Education (ODE) environments, enabling effective and efficient presentation of all kinds of content to learners. Furthermore, the adaptation process of the ODE practices to these technologies brings with it a number of problems. Thus, this paper focuses on setting standards for a qualified ODE practice. In this context, the basic requirements and principles of the ODE and the opportunities offered by the new communication technologies are discussed. As a result, this paper suggests that the standards proposed to be developed for ODE practices can contribute to the development of qualified learning environments for learners, as well as play an important role in monitoring internal control and quality processes for institutions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAçık ve Uzaktan Eğitimen_US
dc.subjectYeni İletişim Teknolojilerien_US
dc.subjectAçık ve Uzaktan Eğitim Ortam Standartlarıen_US
dc.subjectOpen and Distance Educationen_US
dc.subjectNew Communication Technologyen_US
dc.subjectOpen and Distance Education Environment Standardsen_US
dc.titleAçık ve uzaktan eğitim uygulamaları için ortam standartlarının belirlenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage12en_US
dc.identifier.endpage15en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster