dc.contributor.author | Topa Çiftçi, Gaye | |
dc.contributor.author | Görü Doğan, Tülay | |
dc.date.accessioned | 2020-10-07T13:30:54Z | |
dc.date.available | 2020-10-07T13:30:54Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.identifier.citation | Topa Çiftçi, G, Görü Doğan, T. (2018). Açık ve uzaktan eğitim uygulamaları için ortam standartlarının belirlenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (3), 12-15. | en_US |
dc.identifier.issn | 2149-2360 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/24927 | |
dc.description.abstract | Yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeler Açık ve Uzaktan Eğitim (AUE) ortamlarını çeşitlendirmekte, her tür içeriğin etkili
ve verimli bir biçimde öğrenenlere sunulmasına olanak tanımaktadır. Bununla birlikte, AUE uygulamalarının bu teknolojilere
uyumlanma süreci birtakım sorunları da beraberinde getirmektedir. Bu çalışma, nitelikli ve kaliteli bir AUE uygulaması için
standartların belirlenmesi konusuna odaklanmaktadır. Bu bağlamda, AUE’nin temel gereklilikleri ve ilkeleri ile yeni iletişim
teknolojilerinin sunduğu fırsatlar kapsamında söz konusu standartların neler olabileceği tartışılmaktadır. Sonuç olarak bu
çalışmada, AUE uygulamaları için geliştirilmesi önerilen standartların, öğrenenler için kaliteli ve nitelikli öğrenme
ortamlarının geliştirilmesine katkı sağlamasının yanı sıra, kurumlar için de iç kontrol ve kalite süreçlerinin izlenmesi
süreçlerinde önemli bir rol üstlenebileceği ifade edilmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Developments in the new communication technologies diversify Open and Distance Education (ODE) environments, enabling
effective and efficient presentation of all kinds of content to learners. Furthermore, the adaptation process of the ODE
practices to these technologies brings with it a number of problems. Thus, this paper focuses on setting standards for a
qualified ODE practice. In this context, the basic requirements and principles of the ODE and the opportunities offered by the
new communication technologies are discussed. As a result, this paper suggests that the standards proposed to be developed
for ODE practices can contribute to the development of qualified learning environments for learners, as well as play an
important role in monitoring internal control and quality processes for institutions. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Açık ve Uzaktan Eğitim | en_US |
dc.subject | Yeni İletişim Teknolojileri | en_US |
dc.subject | Açık ve Uzaktan Eğitim Ortam Standartları | en_US |
dc.subject | Open and Distance Education | en_US |
dc.subject | New Communication Technology | en_US |
dc.subject | Open and Distance Education Environment Standards | en_US |
dc.title | Açık ve uzaktan eğitim uygulamaları için ortam standartlarının belirlenmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 12 | en_US |
dc.identifier.endpage | 15 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |