Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSözler, Soner
dc.date.accessioned2020-10-19T10:32:51Z
dc.date.available2020-10-19T10:32:51Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationSözler, S. (2018). Açık ve uzaktan İngilizce eğitimi modellerinin yapısı: Bir sistematik alanyazın taraması 1990 -2017. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (4), 43-57.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24960
dc.description.abstractBu çalışmada 1990-2017 yılları arasında yayınlanan ve açık erişime sahip çalışmaların sistematik alanyazın taraması kapsamında belirlenen 5 ölçüte göre bir araya getirilerek alanyazında önerilen modellerin ortak yapısının ortaya çıkarılması hedeflenmiştir. Bu hedef doğrultusunda 1990-2017 yılları arasında yayınlanan kaynaklarda önerilen AUÖ aracılığı ile Yabancı Dil olarak İngilizce eğitimi sağlayan modellerin ortak yapısı nedir sorusu çalışmanın ana problem sorusu olarak kullanılmıştır. Bu amaca yönelik 5 ölçüt belirlenmiştir. Ön filtreleme ve son filtreleme işlemleri sonucunda ölçütlere uyan 44 çalışma tespit edilmiş ve bu çalışmalar AUÖ’nün yönetim, iletişim, öğrenme, teknoloji ve değerlendirme boyutları çerçevesinde kodlanmıştır. Çalışma sonucunda alanyazında önerilen modellerin ortak yapısı belirlenerek daha sonraki çalışmalara ışık tutmak hedeflenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to reveal the common structure of the proposed models by bringing together the articles published between 1990 and 2017 that have open access. This procedure was carried out according to the 5 dimensions determined within the scope of systematic literature review. The common structure of the models that provide English language training through ODL, which is recommended in the sources published between 1990 and 2017 in this direction, was used as the main problem question of the study. Five criterias have been set for this purpose. Preliminary and final filtering processes identified 44 studies that met the criteria, and these studies were coded within the framework of management, communication, learning, technology and evaluation dimensions of the ODL. As a result of the study, it was aimed to determine the common structure of the proposed models and to shed light on the subsequent studies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSistematik Alanyazın Taramasıen_US
dc.subjectNitel Araştırmaen_US
dc.subjectAçık ve Uzaktan Öğrenmeen_US
dc.subjectYabancı Dil olarak İngilizce Eğitimien_US
dc.subjectSystematic Literature Reviewen_US
dc.subjectQualitative Studyen_US
dc.subjectOpen and Distance Learningen_US
dc.subjectEnglish as a Foreign Languageen_US
dc.titleAçık ve uzaktan İngilizce eğitimi modellerinin yapısı: Bir sistematik alanyazın taraması 1990 -2017en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage43en_US
dc.identifier.endpage57en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster