Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSolak, Halil İbrahim
dc.contributor.authorÜtebay, Gülin
dc.contributor.authorYalçın, Bilal
dc.date.accessioned2020-10-19T10:39:09Z
dc.date.available2020-10-19T10:39:09Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationSolak, H. İ, Ütebay, G, Yalçın, B. (2020). Uzaktan eğitim öğrencilerinin basılı ve dijital ortamdaki sınav başarılarının karşılaştırılması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (1), 41-52.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24966
dc.description.abstractUzaktan eğitim zamandan ve mekândan bağımsız bir eğitim ortamı sunarken, fırsat eşitsizliğini de ortadan kaldırarak daha esnek bir yapıda eğitim olanağı sağlamaktadır. Öğrenciler kendi ortamlarında dersleri çevirim içi olarak canlı ya da kayıttan izleyebilmektedir. Bununla birlikte vize sınavlarına da 24 saatlik bir zaman diliminde çevirim içi katılabilmektedir. Final ve bütünleme sınavları ise sınıf ortamında ve gözetmenler eşliğinde basılı ortamda uygulanmaktadır. Bu durum zaman ve kâğıt israfı ile sınav sonuç ilanlarının gecikmesi gibi sorunlara yol açmaktadır. Afyon Kocatepe Üniversitesi Uzaktan Eğitim Meslek Yüksek Okulunda 2018-2019 güz döneminden itibaren final ve bütünleme sınavları bilgisayar ortamına taşınmıştır. Bu değişikliğin öğrencilerin sınav başarılarına etkisini tespit edebilmek için güz ve bahar dönemlerinde basılı ve dijital ortamlarda klasik ve test olarak uygulanmış, sayısal ve sözel içeriğe sahip olan 3’er ders seçilmiştir. Başarı kriteri olarak sınıf ortalamaları alınmış ve sonuçlar karşılaştırılmıştır. Ek olarak öğrencilere basılı mı yoksa dijital ortamda mı sınava katılmak istediklerine yönelik tek soruluk bir anket uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar incelendiğinde öğrencilerin çoğunluğunun basılı ortamı tercih etmesine rağmen dijital ortamda yapılan sınavların çoğunluğunda sınıf ortalamasının değişen oranlarda yükseldiği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe distance education, while providing an education environment independent of time and space, can eliminate inequality of opportunity and provide a more flexible education opportunity. Students can watch the courses online or record from their environments. In addition, they can participate in the midterm exams online for a period of 24 hours. The final and make-up exams are held in the classroom and in the presence of supervisors. This leads to problems such as waste of time and paper and delay in exam results announcements.Final and make-up exams have been transferred to computer environment as of 2018-2019 fall semester at Afyon Kocatepe University Distance Education Vocational School. In order to determine the effect of this change on the success of the students, three courses which were applied as numerical, verbal and test in the printed and digital environments of the fall and spring terms were selected. Class averages were taken as the success criteria and the results were compared. In addition, a one-question survey was administered to students to determine whether they wanted to take the exam in print or digital format. Although the majority of the students prefer printed media, it is seen that the class average increases with varying rates in digital examinations.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDijital Sınavlaren_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectSınav Başarısıen_US
dc.subjectDigital Examsen_US
dc.subjectDistance Educationen_US
dc.subjectExam Scoresen_US
dc.titleUzaktan eğitim öğrencilerinin basılı ve dijital ortamdaki sınav başarılarının karşılaştırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage41en_US
dc.identifier.endpage52en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster