dc.contributor.author | Yıldırım, Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2020-11-04T09:10:21Z | |
dc.date.available | 2020-11-04T09:10:21Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.citation | Yıldırım, Y. (2020). Fatih projesi kapsamında düzenlenen uzaktan hizmet içi eğitimlere yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 76-90. | en_US |
dc.identifier.issn | 2149-2360 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/24991 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, öğretmenlerin Fatih Projesi kapsamında düzenlenen uzaktan hizmet içi eğitimlere yönelik görüşlerini belirlemeyi
amaçlamaktadır. Bu araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden bütüncül tek durum deseni kullanılmıştır. Araştırmada önce
Türkiye’de 2015-2019 yılları arasında uzaktan hizmet içi eğitim alan öğretmenlere ait MEBBİS (Millî Eğitim Bakanlığı Bilişim
Sistemleri) kayıtlarının analizi doküman analizi şeklinde yapılmıştır. Daha sonra uzaktan hizmet içi eğitim alan öğretmenlere
araştırma kapsamındaki görüşlerini belirlemek amacıyla veri toplama aracı olarak açık uçlu anket formu gönderilmiştir. Açık uçlu
anket formlarından elde edilen nitel veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını 2015–2019 Öğretim
yılında Fatih Projesi kapsamında uzaktan hizmet içi hizmet içi eğitim etkinliklerine katılmış 162 kadın ve 334 erkek toplam 496
öğretmen oluşturmuştur. Araştırma sonucunda, 2015-2019 yılları arasında Fatih projesi kapsamında düzenlenen uzaktan hizmet
içi eğitimlerin ve bu eğitimlere katılan öğretmenlerin sayıları, uzaktan hizmet içi eğitimlerin mesleki becerilerin gelişmesindeki
katkıları, uzaktan hizmet içi eğitimlerde karşılaşılan sorunlar ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerileri paylaşılmıştır | en_US |
dc.description.abstract | This research aims to determine the opinions of teachers about distance in-service training organized within the scope of Fatih
Project. In this research, a holistic single case study pattern, one of the qualitative research methods, was used. Research in Turkey
between the years 2015-2019 before the MEBBİS remote education teacher in-service (Ministry of National Education
Information System) analysis of the recordings were made in the form of a document analysis. Then, an open-ended questionnaire
was sent as a data collection tool to determine the opinions of the teachers receiving distance in-service training. Qualitative data
obtained from open-ended questionnaire forms were analyzed descriptively. The participants of the research consisted of a total
of 496 teachers, 162 women and 334 men who participated in the in-service training activities within the scope of the Fatih Project
in the 2015-2019 academic year. As a result of the research, the number of distance in-service trainings and teachers participating
in these trainings, the contributions of distance in-service trainings in the development of professional skills, the problems
encountered in the in-service trainings and solutions for the problems encountered were shared. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Uzaktan Hizmet İçi Eğitim | en_US |
dc.subject | Uzaktan Hizmet İçi Eğitimlerin Değerlendirilmesi | en_US |
dc.subject | Sürekli Mesleki Gelişim | en_US |
dc.subject | Distance in-Service Training | en_US |
dc.subject | Evaluation of Distance in-Service Training | en_US |
dc.subject | Continuous Professional Development | en_US |
dc.title | Fatih projesi kapsamında düzenlenen uzaktan hizmet içi eğitimlere yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 76 | en_US |
dc.identifier.endpage | 90 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |