Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBakırtaş, Hülya
dc.date.accessioned2020-11-30T13:24:49Z
dc.date.available2020-11-30T13:24:49Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.citationBakırtaş, H. (2016). The relationships among frugality, materialism and consumer’s need for uniqueness. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16 (1), 175-184.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25169
dc.description.abstractMaterialism, consumer’s need for uniqueness and frugality concepts are very important for companies, their marketing strategies and environmental sustainability. This paper is examined the relationships among materialism, frugality and consumers’ need for uniqueness (CNU) concepts. The data was collected by questionnaire and it was carried out for 350 Turkish consumers. Firstly, exploratory factor analysis was made and then, structural equation modeling (SEM) was used to analyze the hypothesis. Turkish consumers’ need for uniqueness consisted of avoidance similarity and unpopular choice dimensions. Unpopular choice dimension of the consumer’s need for uniqueness was positively related to the frugality and statistically significant whereas avoid of similarity dimension of the consumer’s need for uniqueness was negatively related to the frugality in addition to not statistically significant. Similarly, materialism was negatively related to frugality, but the relationship was not statistically significant.en_US
dc.description.abstractMateryalizm, tüketicilerin benzersizlik ihtiyacı ve tutumluluk kavramları; şirketler, onların pazarlama stratejileri ve çevresel sürdürülebilirlik için çok önemlidir. Bu çalışmada, tüketicilerin benzersizlik ihtiyacı, materyalizm ve tutumluluk kavramları arasındaki ilişki incelenmektedir. Veri, anket yöntemiyle toplanmıştır ve anket 350 Türk tüketiciye yapılmıştır. İlk olarak Açıklayıcı Faktör Analizi yapılmış ve daha sonra hipotezleri analiz etmek için Yapısal Eşitlik Modeli (SEM) kullanılmıştır. Türk tüketicilerinin benzersizlik ihtiyacı, benzerlikten kaçınma ve popular olmayan tercih boyutlarından oluşmuştur. Tüketicinin benzersizlik ihtiyacının benzersizlikten kaçınma boyutu, tutumlulukla negatif ilişkilidir ve bu ilişki istatistiksel olarak anlamlı değilken, popular olmayan tercih boyutu tutumlulukla pozitif olarak ilişkilidir ve bu ilişki istatistiksel olarak anlamlıdır. Benzer şekilde materyalizm, tutumlulukla negatif olarak ilişkilidir, ancak bu ilişki istatistiksel olarak anlamlı değildir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMaterialismen_US
dc.subjectFrugalityen_US
dc.subjectConsumers’ Need for Uniquenessen_US
dc.subjectSEMen_US
dc.subjectTurkish Consumersen_US
dc.subjectMateryalizmen_US
dc.subjectTutumluluken_US
dc.subjectTüketicilerin Benzersizlik İhtiyacıen_US
dc.subjectYEMen_US
dc.subjectTürk Tüketicileren_US
dc.titleThe relationships among frugality, materialism and consumer’s need for uniquenessen_US
dc.title.alternativeTutumluluk, materyalizm ve tüketicilerin benzersizlik ihtiyacı arasındaki ilişkien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage175en_US
dc.identifier.endpage184en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster