Teknoloji ile zenginleştirilmiş öğrenmeye yönelik öğretim elemanı geliştirme altyapısı
Künye
Elçi, A. (2016). Teknoloji ile zenginleştirilmiş öğrenmeye yönelik öğretim elemanı geliştirme altyapısı. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16 (4), 21-38.Özet
Eğitimin ulusal sınırlardan küresel bir boyuta taşındığı
ve bilgi toplumu olma yolunda politikaların ön plana
çıktığı günümüzde, Türkiye’de yükseköğretim kurumları ve öğrenci sayısındaki büyümenin salt niceliksel değil niteliksel olarak da amaçlanması gerekmektedir. Bu
nedenle bu kurumlarda çalışan öğretim elemanlarının
mesleki gelişimi önem kazanmaktadır. Bu gelişimin temel hedeflerinden biri öğretim ve öğrenmeyi etkileyen
faktörlerin önde geleni olan teknolojinin en etkin şekilde kullanılmasıdır. Bu çalışmada, yurtdışında teknoloji
ile zenginleştirilmiş öğrenmeyi hedefleyen bir üniversitenin öğretim elemanı mesleki gelişim altyapısı gözlem
ve görüşmelerle incelenmiştir. Nicel araştırma yaklaşımı ile öğretim elemanlarının kullandıkları teknolojik
ortam, araç ve yöntemlere ilişkin veriler bir anketle
toplanmıştır. Kurumda etkin temel girişimler, Öğretim
Tasarımı Bölümü, Öğretim Elemanı Gelişim Komitesi
ve Öğretim Elemanı Öğrenme Topluluklarıdır. Sonuçta öğretim üyelerinin, en çok çevrimiçi Öğrenme Yönetim Sisteminin kullandığı; materyallere erişim, ders
etkinliklerini yönetmek ve öğrencilerle iletişimde yarar
sağladıkları belirlenmiştir. Kendilerini geliştirmek için
bir uzmana danışmayı daha çok tercih etmektedirler.
Türkiye için önerilen, çevrimiçi eğitim ile öğretim elemanı geliştirme çalışmalarının ülkemizin kurumsal ve
akademik yapısına uygun olarak ele alınmasıdır. Education expanding from national boundaries to global boundaries and being knowledge community at the
forefront of policies, in Turkey, not only quantitative
but also qualitative raise in number of higher education institutions and students must be aimed. For this
reason, faculty development in such institutions should
be emphasized. One of the main goals of development
should be learning to use technology efficiently for teaching and learning. In this study, a university abroad
aiming for technology enhanced learning, with infrastructure for faculty professional development in place,
has been investigated in this research using observations and interviews. The technological environment
that is used by the academic staff is determined with
quantitative research approach and data were collected
via survey. Instructional Design Department, Faculty
Development Committee, and Faculty Learning Communities were the three main initiatives in the institution. As a result, they were mainly using Online Learning Management System; where accessing materials,
managing course activities and communicating with
the students were the benefits they claimed. Also they
preferred to consult a specialist to develop themselves.
In Turkey, it is recommended to consider online faculty
development efforts suitable to the institutional and
academic infrastructure needs of our country.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
16Sayı
4Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/25218Koleksiyonlar
- Cilt.16 Sayı.4 [10]