Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorElçi, Alev
dc.date.accessioned2020-12-16T08:32:39Z
dc.date.available2020-12-16T08:32:39Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.citationElçi, A. (2016). Teknoloji ile zenginleştirilmiş öğrenmeye yönelik öğretim elemanı geliştirme altyapısı. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16 (4), 21-38.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25218
dc.description.abstractEğitimin ulusal sınırlardan küresel bir boyuta taşındığı ve bilgi toplumu olma yolunda politikaların ön plana çıktığı günümüzde, Türkiye’de yükseköğretim kurumları ve öğrenci sayısındaki büyümenin salt niceliksel değil niteliksel olarak da amaçlanması gerekmektedir. Bu nedenle bu kurumlarda çalışan öğretim elemanlarının mesleki gelişimi önem kazanmaktadır. Bu gelişimin temel hedeflerinden biri öğretim ve öğrenmeyi etkileyen faktörlerin önde geleni olan teknolojinin en etkin şekilde kullanılmasıdır. Bu çalışmada, yurtdışında teknoloji ile zenginleştirilmiş öğrenmeyi hedefleyen bir üniversitenin öğretim elemanı mesleki gelişim altyapısı gözlem ve görüşmelerle incelenmiştir. Nicel araştırma yaklaşımı ile öğretim elemanlarının kullandıkları teknolojik ortam, araç ve yöntemlere ilişkin veriler bir anketle toplanmıştır. Kurumda etkin temel girişimler, Öğretim Tasarımı Bölümü, Öğretim Elemanı Gelişim Komitesi ve Öğretim Elemanı Öğrenme Topluluklarıdır. Sonuçta öğretim üyelerinin, en çok çevrimiçi Öğrenme Yönetim Sisteminin kullandığı; materyallere erişim, ders etkinliklerini yönetmek ve öğrencilerle iletişimde yarar sağladıkları belirlenmiştir. Kendilerini geliştirmek için bir uzmana danışmayı daha çok tercih etmektedirler. Türkiye için önerilen, çevrimiçi eğitim ile öğretim elemanı geliştirme çalışmalarının ülkemizin kurumsal ve akademik yapısına uygun olarak ele alınmasıdır.en_US
dc.description.abstractEducation expanding from national boundaries to global boundaries and being knowledge community at the forefront of policies, in Turkey, not only quantitative but also qualitative raise in number of higher education institutions and students must be aimed. For this reason, faculty development in such institutions should be emphasized. One of the main goals of development should be learning to use technology efficiently for teaching and learning. In this study, a university abroad aiming for technology enhanced learning, with infrastructure for faculty professional development in place, has been investigated in this research using observations and interviews. The technological environment that is used by the academic staff is determined with quantitative research approach and data were collected via survey. Instructional Design Department, Faculty Development Committee, and Faculty Learning Communities were the three main initiatives in the institution. As a result, they were mainly using Online Learning Management System; where accessing materials, managing course activities and communicating with the students were the benefits they claimed. Also they preferred to consult a specialist to develop themselves. In Turkey, it is recommended to consider online faculty development efforts suitable to the institutional and academic infrastructure needs of our country.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretim Elemanı Geliştirmeen_US
dc.subjectTeknoloji ile Zenginleştirilmiş Öğrenmeen_US
dc.subjectÇevrimiçi Eğitimen_US
dc.subjectBilgi Toplumuen_US
dc.subjectFaculty Developmenten_US
dc.subjectTechnology Enhanced Learningen_US
dc.subjectOnline Educationen_US
dc.subjectKnowledge Communityen_US
dc.titleTeknoloji ile zenginleştirilmiş öğrenmeye yönelik öğretim elemanı geliştirme altyapısıen_US
dc.title.alternativeFaculty development infrastructure ıntended for technology enhanced learningen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage21en_US
dc.identifier.endpage38en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster