Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaradeniz, Abdulkadir
dc.contributor.authorAkpınar, Ercan
dc.date.accessioned2021-01-07T12:23:59Z
dc.date.available2021-01-07T12:23:59Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.citationKaradeniz, A, Akpınar, E. (2017). İnternete yönelik tutum ölçeği: Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17 (1), 19-28.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25278
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğrencilerin internete karşı tutumlarını belirlemeye yönelik bir tutum ölçeği geliştirmektir. Ölçeğin kapsam geçerliliği için uzman görüşlerine başvurulmuştur. Araştırma, 1300 ortaokul öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Ölçek uygulandıktan sonra ilk hali üzerinden güvenirlik testleri uygulanmış ve 25 maddeye düşürülmüştür. Ardından yapı geçerliliğine bakmak için açımlayıcı faktör analizi uygulanmıştır. İlk etapta 5 faktör ortaya çıkmış, maddelerin elenmesinden sonra 21 madde kalmış ve 4 faktöre düşürülmüştür. Ardından faktörlerin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısına bakılmış ve .766, .712, .628 ve .560 bulunmuştur. Son faktörün güvenirliği .60’ın altında olduğu için bu faktör ölçekten çıkarılmıştır. Kalan 17 maddelik 3 faktörlü (internetten hoşlanma, internetin yararlı olduğuna inanma, internet kullanımı) ölçeğin genel güvenirliği .838 ve toplam varyansı %44.58 olarak bulunmuştur. Ardından yapılan doğrulayıcı faktör analizi ile de kök ortalama kare yaklaşım hatası (RMSEA) değerinin 0.052 çıkması internete yönelik tutum ölçeğinin faktör yapısını doğrular niteliktedir. Geliştirilen internete yönelik tutum ölçeği hem ortaokul öğrencilerinin internete yönelik tutumlarının belirlenmesinde hem de farklı öğretim yöntemlerinin öğrencilerin internete yönelik tutumlarına etkisinin araştırılmasında kullanılabilir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to develop a scale for determining students’ attitudes toward internet. Internet Attitude Scale (IAS) was utilized to expert opinion for content validity of scale. 1300 students joined to this study. The scale had 48 items at first. Then, reliability tests were used on the first version of this scale. After that it was reduced to 25 items. In order to examine construct validity of IAS, exploratory factor analysis was performed. First, the 5 factors occurred then reduced to 4 factors. Cronbach’s alpha reliability coefficients of factors were found as .766, .712, .628, and .560. The reliability of the last factor was under .60; therefore this factor was eliminated from scale. Then the IAS was edited 3 factors with 17 items. These factors were named as enjoying from the Internet, using of the Internet, and believing the Internet is useful. The overall reliability of the scale was found .838 and the total variance was found 44.58. Then the confirmatory factor analysis was performed and the value of the Root Mean Square Error of Approximation (RMSEA) was found 0.052. This result confirms the structure of factor of the IAS. Internet attitude scale which was developed is not only for the determination students’ attitudes toward Internet, but also for investigating the effect of the different teaching methods on the students’ attitudes towards Internet.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectInterneten_US
dc.subjectTutum Ölçeğien_US
dc.subjectGeçerliken_US
dc.subjectGüvenirliken_US
dc.subjectFaktör Analizien_US
dc.subjectInterneten_US
dc.subjectAttitude Scaleen_US
dc.subjectValidityen_US
dc.subjectReliabilityen_US
dc.subjectFactor Analysisen_US
dc.titleİnternete yönelik tutum ölçeği: Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizien_US
dc.title.alternativeInternet attitude scale: Exploratory and confirmatory factor analysisen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage19en_US
dc.identifier.endpage28en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster