dc.contributor.advisor | Akyürek, Feridun | |
dc.contributor.author | Halaçoğlu Yeşil, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2015-10-12T00:42:25Z | |
dc.date.available | 2015-10-12T00:42:25Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/2555 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sinema ve Televizyon Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 178994 | en_US |
dc.description.abstract | En genel haliyle, önceki bir metinden film yapma olarak tanımlanan uyarlama, sinema tarihi boyunca sıklıkla başvurulan bir uygulamadır. Tiyatro oyunlarından sinemaya uyarlama üzerine odaklanan bu çalışma, Akira Kurosawa'nın Kanlı Taht filmi ile William Shakespeare'in Macbeth oyunu arasındaki ilşkiyi çözümlemeyi ve yorumlamayı hedefler. Bu ilişkiyi çözümlemek için karşılaştırmalı uyarlama çalışma yöntemi kullanılmıştır. Film ve kaynak metni, yöntemin basamakları gereği anlatı öğeleri açısından karşılaştırılmış ve filmin metne getirdiği yorumlama sinematik öğelerin de çözümlenmesi ile incelenmiştir. Akira Kurosawa perdeye taşıdığı Macbeth oyunu ile özgür bir ilişki kurar ve tiyatro oyununun dilini sinema diline etkili bir biçimde dönüştürür. Nitel bir durum çalışması olan bu araştırma ayrıca, uyarlamanın yalnızca araçlar arası değil kültürler arası bir aktarım olma özelliğine de dikkat çeker. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Film uyarlamaları | en_US |
dc.subject | Sayılar teorisi -- Tarih | en_US |
dc.title | Tiyatrodan sinemaya uyarlama : Shakespeare'in Macbeth oyunundan Akira Kurosawa'nın Kanlı taht filmine karşılaştırmalı uyarlama çalışma yöntemi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | VIII, 149 y. : resim. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |