dc.contributor.advisor | Çelik, Sibel | |
dc.contributor.author | Mutlu, Vedat | |
dc.date.accessioned | 2019-06-12T12:58:40Z | |
dc.date.available | 2019-06-12T12:58:40Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/2588 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sinema ve Televizyon Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 385099 | en_US |
dc.description.abstract | Modernlikten bir kopuş olarak değerlendirilen postmodernizm, 1980'lerden itibaren modernizm serüveninin bir parçası olan filmlerde karşılık bulmaya başlamıştır. Bu çalışma, postmodernizmin Quentin Tarantino filmlerine nasıl yansıdığını ortaya koymaktadır. Bu doğrultuda postmodernizmi tanımlamak için kullanılan zaman ve mekân deneyiminde değişikler, temsilin reddi, öznenin tahribi, parçalanma, belirlenemezlik, evrensel doğrulara olan inancın yitirmesi, şizofreni, metinlerarasılık, yüzeysellik, pastiş, nostalji gibi kavramlarının Tarantino filmlerinde ne ölçüde karşılık bulduğu araştırılmıştır. Filmlerde yer alan postmodern kavramlar ortaya konmakla beraber modern sinemanın birçok özelliğinin de devam ettiği görülmüştür. Bu nedenle filmlerin postmodern bir kopuş içerisinde olmasından ziyade postmodern unsurlar taşıyan bir yapıya sahip olduğu ortaya konmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Tarantino, Quentin, 1963- | en_US |
dc.subject | Postmodernizm | en_US |
dc.subject | Metinlerarası ilişkiler | en_US |
dc.title | Quentin Tarantino sinemasında postmodern kavramlar | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | X, 169 yaprak : resim + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |