Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2021-07-02T07:23:18Z
dc.date.available2021-07-02T07:23:18Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationAltınpulluk, H. (2021). Video oyunların eğitim araştırmalarında kullanımı: Bir sistematik tarama. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21 (1), 185-212.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25911
dc.description.abstractBu araştırmada video oyunların eğitim araştırmalarındaki mevcut durumunun incelenmesi ve araştırma eğilimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. 2007-2019 yılları arasında yayınlanan ve başlığında “video oyunları” anahtar sözcükleri olan, Web of Science veritabanında Social Sciences Citation Index (SSCI) indeksli 67 makalenin sistematik tarama yöntemiyle incelenmesiyle araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, 2017 ve 2019 yıllarında yayın sayılarının en üst noktaya ulaştığı, en fazla Fen Bilimleri alanında video oyunlar araştırmalarının yapıldığı, en çok duyuşsal ve motivasyonel öğrenme çıktılarının elde edildiği ve oyunların en çok video oyun konsollarında oynandığı bulgusuna ulaşılmıştır. Kullanılan araştırma yöntemine ilişkin bulgular incelendiğinde, en çok nicel yöntemin tercih edildiği, veri toplama aracı olarak en çok testlerin kullanıldığı, örneklem grubu olarak ilköğretim öğrencilerinin seçildiği bulgusuna ulaşılmıştır. Kuramsal yaklaşımlara ilişkin ise oyun tabanlı öğrenme yaklaşımının en fazla tercih edilen öğrenme yaklaşımı olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, araştırma bulgularına dayalı olarak bazı önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to examine the current situation of video games in educational research and to determine research trends. The research was carried out by systematically reviewing 67 articles with Social Sciences Citation Index (SSCI) in the Web of Science database, published between 2007 and 2019, with the keywords "video games" in the title. According to the results obtained from the findings, in 2017 and 2019, the number of publications reached the highest point, video games researches were made in the most science fields, mostly affective and motivational learning outcomes were obtained, the games are played mostly in video game consoles. When the findings regarding the research method used are examined, quantitative methods are preferred as the method, the most common tests are used as the data collection tool, primary school students are selected as the sample group. Regarding to the theoretical approaches, it was determined that the game-based learning approach was the most preferred learning approach. In addition, some suggestions were made based on the findings of this research.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğilimleren_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectVideo Oyunlarıen_US
dc.subjectSistematik Taramaen_US
dc.subjectTrendsen_US
dc.subjectEducational Researchesen_US
dc.subjectVideo Gamesen_US
dc.subjectSystematic Reviewen_US
dc.titleVideo oyunların eğitim araştırmalarında kullanımı: Bir sistematik taramaen_US
dc.title.alternativeThe use of video games in educational researches: A systematic reviewen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4701-1949en_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage185en_US
dc.identifier.endpage212en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.contributor.institutionauthorAltınpulluk, Hakan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster