Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSezerel, Hakan
dc.date.accessioned2021-08-18T08:14:33Z
dc.date.available2021-08-18T08:14:33Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26013
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı seyahat konusunda Instagram aracılığıyla paylaşım yapan sosyal medya kanaat önderlerinin deneyimleri hakkındaki görüşlerini incelemektir. Fenomenoloji çalışması olarak desenlenen araştırmanın katılımcıları, on iki sosyal medya kanaat önderidir. Araştırma verileri, çevrim içi ortamda gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmeler, yansıtmalı araştırmacı günlüğü ve belge incelemesi teknikleriyle toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Analiz sonucunda sosyal medya kanaat önderlerinin yaşantı ve algılarını tanımlayıcı temalara ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular, üç ana tema çerçevesinde yorumlanmış ve katılımcı ifadelerinden oluşan doğrudan alıntılara yer verilerek sunulmuştur. Araştırmanın sonuçlarına göre; sosyal medya kanaat önderi olmak, sorumluluk ve yetkinlik gerektiren bir meslektir. Sosyal medya kanaat önderleri marka ve tüketici arasında ara bulucu rolündedir. Bu mesleğin katılımcılar tarafından deneyimlenen zorlukları; iş yoğunluğu, onaylanma ihtiyacı ve izlenim yönetimidir. Sosyal medya kanaat önderlerinin markalarla çalışma sistemleri; ücretli ortaklık ve ürün/hizmet karşılığı tanıtımdır. İş birliklerinin başarılı olması için marka imajı ve sosyal medya kanaat önderinin yarattığı izlenim arasında uyum sağlanması önemlidir. Sosyal medya kanaat önderlerinin markalardan beklentisi markayı temsil edecek doğru kişilerle çalışmaları yönündedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectSosyal Medya Kanaat Önderen_US
dc.subjectSeyahaten_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.titleSeyahat odaklı sosyal medya kanaat önderlerinin deneyimleri hakkındaki görüşlerinin incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorYılmaz, Melda


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster