dc.contributor.advisor | Kırel, Çiğdem | |
dc.contributor.author | Akbaş, Selmin | |
dc.date.accessioned | 2015-04-13T15:13:43Z | |
dc.date.available | 2015-04-13T15:13:43Z | |
dc.date.issued | 2001 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/2602 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivil Havacılık Yönetimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 155786 | en_US |
dc.description.abstract | Çatışma, örgütlerin verimli bir şekilde işlerini yürütebilmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Dolayısıyla çatışmaya yol açan nedenlerin ortaya çıkarılması gerekmektedir. Ancak çatışmaların kaynağı oldukça çok çeşitlilik göstermektedir. Bu kaynaklardan bir tanesi de; yaş, cinsiyet, medeni durum, eğitim, bireye bağlı olan kişilerin sayısı, çalışma süresi, yetenekler ve kişilik gibi bireysel farklılık yaratan değişkenlerin sebep olduğu çatışmalardır. Birinci bölümde, çatışma kavramı, çatışma türleri ve çatışmanın nedenleri, çatışmanın örgütler için faydalı ve zararlı yönleri anlatılmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde, bireysel farklılık kavramı, bireysel farklılık yaratan değişkenler üzerinde durulmuş ve bu değişkenlerin örgütlerde çalışan bireylerin davranışlarına olan olumsuz etkileri incelenerek çatışma ile ilişkilendirilmeye çalışılmıştır. Üçüncü bölümde, çatışmaların sonuçları ve çatışma yönetimi gereksinimi ile çatışma yönetimi konularına girilerek, çatışma kaynağı olarak kabul edilen bireysel farklılık yaratan değişkenlerin neden olabileceği çatışmaların yönetiminin neden önemli olduğu anlatılmaya çalışılmıştır. Dördüncü bölümde, örgütsel çatışmada bireysel farklılıkların nasıl bir rol oynadığının belirlenmesi amacıyla hava trafik kontrolörleri ve pilotlar üzerinde yapılan bir anket çalışmasının analizi yer almaktadır. Sonuç ve öneriler kısmında ise bireysel farklılık yaratan değişkenlerin genellikle çatışmalara kaynak oluşturduğu sonucuna varılarak, başta problem çözme yaklaşımı kullanılarak, birkaç çözüm önerisi getirilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Hava trafik kontrolörleri | en_US |
dc.subject | Pilotlar | en_US |
dc.subject | Örgütsel davranış | en_US |
dc.subject | Çatışma yönetimi | en_US |
dc.title | Örgütsel çatışmada bireysel farklılıkların önemi ve hava trafik kontrolörleri ile pilotlar üzerinde buna ilişkin bir uygulama çalışması | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | [X], 125 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |