Ortaokul öğrencilerinde algılanan anne-baba ve öğretmen akademik katılımı ile akademik erteleme davranışı arasındaki ilişkide akıllı telefon bağımlılığının rol
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2020Yazar
Şimşek, Yücel
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Eravcı Özcan, Tuba
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu araştırmanın genel amacı; ortaokul öğrencilerinde algılanan anne-baba ve öğretmen akademik katılımı ile akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkide akıllı telefon bağımlılığının rolünü incelemektir. Bu temel amacın yanı sıra öğrencilerin cinsiyet, sınıf, ebeveynlerinin eğitim durumu gibi demografik özellikleri ile akademik erteleme davranışlarına ilişkin görüşleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olup olmadığını belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Eskişehir ili Odunpazarı ilçesindeki ortaokullarda öğrenim gören 590 öğrenciden anket yoluyla veri toplanmıştır. Çalışmada kullanılan anketler; öğrencilerin demografik özelliklerini, algıladıkları anne-baba ve öğretmen akademik katılım düzeylerini, akademik erteleme davranışında bulunma sıklıklarını ve akıllı telefon bağımlılık derecelerini öğrenmeye yönelik sorulardan oluşmaktadır. Araştırmanın amaçlarına yönelik olarak, değişkenler arasındaki ilişkileri belirlemek amacıyla veriler SPSS 22.0 paket programı kullanılarak regresyon analizi yapılmıştır. Çalışmanın sonuçları; algılanan anne-baba ve öğretmen akademik katılımı ile akademik erteleme davranışı arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki olduğunu, bu ilişkide akıllı telefon bağımlılığının kısmi aracılık rolünü üstlendiğini göstermektedir. Erkekler kızlara göre daha fazla akademik erteleme davranışında bulunmaktayken, öğrencinin sınıfı ilerledikçe akademik erteleme davranışında bulunma sıklığı artmaktadır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/26037Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [315]