Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖztürk, Ayşe Sevgi
dc.date.accessioned2021-09-16T12:15:18Z
dc.date.available2021-09-16T12:15:18Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26094
dc.description.abstractGünümüzde, dünya nüfusu başta gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler başta olmak üzere yaşlanmaktadır. Dünya nüfusu yaşlanmasına rağmen, yaşlı tüketiciler hakkındaki araştırmalar sınırlıdır. Özellikle teknolojik gelişmeler sayesinde tüketiciler arasında yaygınlaşan online alışveriş kapsamında yaşlı tüketicilerin ihmal edilmiş olduğu görülmektedir. Bu nedenle bu araştırma kapsamında öncelikle yaşlı tüketicilerin online alışveriş niyeti planlı davranış teorisi kapsamında incelenmektedir. İkincil olarak yaşlı tüketiciler hakkındaki araştırmaların azlığı sebebiyle, yaşlı tüketicilerin online alışveriş yönelimleri incelenmiştir ve daha sonrasında yaşlı tüketicilerin alışveriş yönelimlerinin online satın alma niyeti üzerinde bir etkisi olup olmadığı test edilmiştir. Araştırmada tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden kartopu örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 55 yaş ve üzeri 209 katılımcı oluşturmuştur. Veriler hem çevrimdışı hem de çevrimiçi olarak toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS programının 22. versiyonu kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak, planlı davranış teorisi boyutları ve online alışveriş niyeti arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Yaşlı tüketicilerin alışveriş yönelimlerinin yaşa bağlı olarak değiştiği, ancak eğitim durumu ve gelir seviyesine göre değişmediği bulunmuştur. Ayrıca alışveriş yönelimlerinin online alışveriş niyeti üzerinde bir etkisi olduğu; ancak planlı davranış teorisi boyutlarıyla birlikte incelendiğinde online alışveriş niyeti üzerinde etkisinin olmadığı bulunmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYaşlı Tüketicileren_US
dc.subjectPlanlı Davranış Teorisien_US
dc.subjectAlışveriş Yönelimien_US
dc.subjectOnline Alışverişen_US
dc.titleOlder consumers' shopping orientations and online purchase intention based on the theory of planned behavioren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster