Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖztürk, Ayşe Sevgi
dc.contributor.authorDökmen, Tuba
dc.date.accessioned2015-11-27T16:56:27Z
dc.date.available2015-11-27T16:56:27Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/2618
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivil Havacılık Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 173052en_US
dc.description.abstractGünümüzde havayolu işletmeleri müşteri tatmininin artan öneminin bilincinde olarak faaliyetlerini sürdürmektedirler. Yaşanan küresel rekabet ve müşterilerin istek ve ihtiyaçlarında meydana gelen değişiklikleri işletmeleri müşteri tatmininin sağlanmasına yönelik olarak daha fazla çaba sarf etmeye yöneltmektedir. Havayolu hizmet sürecinde yer alan uçuş öncesi uçuş içi ve uçuş sonrası faaliyetler kapsamında verilen her bir hizmet ya da yaşanan her bir hizmet karşılaşması yolcular tarafından algılanan kaliteyi ve bunun sonucunda da müşteri tatminini etkileyebilecek çeşitli unsurlar içermektedir. Ancak havayolu sektörünün emek yoğun bir hizmet sektörü olması ve müşterinin de hizmet üretim sürecinde yer alması nedeniyle müşteriler ile işgörenler arasında yaşanan etkileşim ve karşılaşmalarda işgörenlerin bilgi ve becerileri ile tutum ve davranışlarının yolcuların tatmin seviyesi üzerinde ayrı bir önemi bulunmaktadır. Bu kapsamda bu araştırmada havayolu hizmet sürecinde müşterilerle birebir etkileşimde bulunan işgörenler ve yolcular arasında yaşanan karşılaşmaların yolcuların tatmin düzeyi üzerindeki sonuçlarını belirlemek ve bu sonuçlara yol açan işgören davranışlarının neler olduğunu saptamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma modeli olarak; insanların kendi deneyimlerini anlattıkları hikayecikleri veri olarak kullanan ve bu doğrultuda müşteri ve işgören arasındaki karşılaşmaların analizinde önemli bilgiler sağlayan Kritik Olaylar Tekniği (KOT) kullanılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHavayolları -- Yönetimen_US
dc.subjectMüşteri hizmetlerien_US
dc.titleHavayolu işletmelerinde müşteri tatmini ve işgören müşteri karşılaşmalarının müşteri tatmini üzerindeki etkisien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXVII, 280 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster