Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖztürk, Ayşe Sevgi
dc.contributor.authorKeskin Atalık, Özlem
dc.date.accessioned2015-01-05T09:44:05Z
dc.date.available2015-01-05T09:44:05Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/2619
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivil Havacılık Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 173145en_US
dc.description.abstractGünümüzde küreselleşmenin de etkisiyle yoğun rekabetin yaşandığı havayolu sektöründe müşterileri elde tutarak bağlı müşteri haline getirebilmek, bu işletmelerin varlıklarını sürdürebilmelerinin ve kar elde edebilmelerinin can damarı haline gelmiştir. Bu kapsamda uygulanan müşteri bağlılığı yaratma yöntemleri, günümüzün müşteri odaklı iş dünyasında ve yoğun rekabet ortamında, varlıklarını sürdürmek ve kar elde etmek isteyen işletmeler için yadsınamaz seviyede önemli bir rekabet aracı haline gelmiştir. Bu çalışmada havayolu işletmeleri tarafından yolcularına sunulan sık uçan yolcu programlarının müşteri tercihleri ve bağlılığı üzerine etkisi olup olmadığı neden sonuç ilişkisi içerisinde incelenmiştir. Çalışmanın ilk bölümünde, havayolu sektörüne genel bir bakış, pazarlamada bağlılık kavramı ile havayolu işletmelerinde müşteri bağlılığı ve bağlılık programları irdelenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde havayolu işletmelerinin müşteri bağlılığı yaratmak üzere kullandıkları yöntemler arasında olan şirket indirimleri, seyahat acenteleri komisyonları ve sık uçan yolcu programları ele alınarak, sık uçan yolcu programları geniş biçimde incelenmiştir. Çalışmanın üçüncü ve son bölümünde ise; yapılan çalışmanın teorik altyapısını desteklemek ve sık uçan yolcu programlarının müşteri tercihleri ve bağlılığı üzerindeki etkisi ile üyelerin sık uçan yolcu programına ilişkin önem-tatmin düzeylerinin ortaya konulması amacıyla, Türk Hava Yolları A.O.'nun sık uçan yolcu programı üyesi olan 2000 Elite Flyer üyesine internet üzerinden anket yapılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHavayolları -- Pazarlamaen_US
dc.subjectMüşteri ilişkilerien_US
dc.subjectMüşteri hizmetlerien_US
dc.titleHavayolu işletmelerinde bir müşteri bağlılık yaratma aracı olarak sık uçan yolcu programları ve THY araştırmasıen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXVIII, 238 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster