Reklamlarda Çevreci İddialar Ve Reklam Etkililiği: Basılı Reklamlar Üzerinde Deneysel Bir Araştırma
Özet
Bu araştırmada reklamlarda çevreci iddiaya yer verip vermemenin ve reklamlarda kullanılan çevreci iddianın belirginlik düzeyinin, reklam etkililiği üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmada
çamaşır makinesi, kol saati ve DVD oynatıcı ürünleri için hipotetik basılı reklamlar kullanılarak
deneysel bir çalışma yapılmıştır. DVD oynatıcı ve kol saati reklamlarında çevreci iddiaya yer verilmesi
durumunda, reklamların daha olumlu değerlendirildiği, çamaşır makinesi reklamında ise çevreci
iddiaya yer verip vermemenin anlamlı bir farklılık yaratmadığı belirlenmiştir. Kullanılan çevreci
iddianın muğlak ya da belirgin olmasının, çamaşır makinesi ve kol saati için reklam etkililiği üzerinde
anlamlı bir farklılık yaratmadığı, DVD oynatıcı reklamında ise belirgin çevreci iddia kullanımının, reklam etkililiğine olumlu bir etkisinin olduğu görülmüştür. The study investigates the effects of environmental claims and claim specificity on advertisement
effectiveness. An experimental study is conducted using hypothetical print advertisements for three
product categories, namely laundry machines, wrist watches, and DVD players. Findings indicate that
the existence of environmental claims significantly improves respondent evaluations in the wrist
watches and DVD players categories, whereas in the laundry machines category no such effects are
observed. In addition, advertising claim specificity (using vague versus specific claims) significantly
improves consumer evaluations of DVD players but does not seem to exert significant effects on
evaluations of laundry machines and wrist watches. Theoretical and managerial implications of these
findings are discussed.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiBağlantı
https://hdl.handle.net/11421/264Koleksiyonlar
- Cilt.10 Sayı.1 [12]