Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYanmıyan, Sema
dc.date.accessioned2022-01-05T11:21:44Z
dc.date.available2022-01-05T11:21:44Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationYanmıyan, S. (2021). Yeni medya ve iletişim çalışmalarının etik teoriler ve yönetişim bağlamında değerlendirilmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 21 (3) , 871-888 . DOI: 10.18037/ausbd.1001699en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26424
dc.description.abstractEtik konusunun en çok tartışıldığı alanlar olan medya ve iletişim çalışmalarında bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerle birlikte yeni etik sorunlar da gündeme gelmiştir. Bilgi ve iletişim teknolojileri etkileşimli olma, bireylerin aktif katılımını sağlama, özgürlükçü bir ortam yaratma, sınırsız bilgiye erişme gibi imkânlar sunan yeni bir medya ortamı oluşturmuştur. Bu çalışmanın amacı da bilgi ve iletişim teknolojilerinin yeni medya ve iletişim çalışmaları alanlarında neden olduğu etik sorunları sonuççuluk, faydacılık, erdem etiği ve deontoloji etik teorileriyle değerlendirerek etik ikilemler üzerinden incelemektir. Ayrıca çalışma, yeni medya ve iletişim çalışmalarında ortaya çıkan etik ikilemleri medya yönetişim modelleriyle birlikte ele alarak etik sorunlara çözüm önerileri sunmaya çalışmaktadır. Etik teoriler, yeni medya ve iletişim çalışmalarında karşılaşılan etik sorunları MERITS modeli ile ikilemler üzerinden tartışarak karşılaştırmalı bir bakış açısından analiz etmeyi sağlamaktadır. Yönetişim modelleri ise etik ikilemlere özdenetim mekanizmalarının oluşturulması, meslek etik ilkelerinin belirlenmesi ve medya okuryazarlığı eğitiminin alınması şeklinde çözümler sunmaktadır. Çalışmada yöntem olarak literatür taramasına dayalı ikincil kaynaklardan elde edilen verilerin toplanması tekniği kullanılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.18037/ausbd.1001699en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectMedya Etiğien_US
dc.subjectMedya Yönetişimien_US
dc.subjectYeni Medyaen_US
dc.subjectİletişim Çalışmaları ve Medya Okuryazarlığı Eğitimien_US
dc.titleYeni medya ve iletişim çalışmalarının etik teoriler ve yönetişim bağlamında değerlendirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage871en_US
dc.identifier.endpage888en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail
Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess