dc.contributor.advisor | Durmuşoğlu Köse, Gül | |
dc.date.accessioned | 2022-07-22T12:35:44Z | |
dc.date.available | 2022-07-22T12:35:44Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/26658 | |
dc.description.abstract | Konuşma becerisinin önem kazanmasıyla öğrencilerin performanslarına verilen geri dönüt bir gerekliliktir. Sözel düzeltici geri dönütün verileceği zaman ise tartışılmaktadır. Geciktirilmiş düzeltici geri dönütün kendi başına ve öğrencilerin konuşma yeteneklerine katkısını ölçen çok az çalışmada yer alması ve daha az kaygıya sebep olması açısından tavsiye edildiği gözlemlenmiştir. Dolayısıyla, etkileşimli aktivitelerden sonra geciktirilmiş düzeltici geri dönütün üniversite hazırlık programında hibrit eğitim alan öğrencilerin konuşma becerilerine olan katkısı ölçülmek istenmiştir. Nicel veri öğrencilerin interaktif konuşma becerilerini ölçen konuşma sınavlarıyla ve nitel veri deney gruplarına uygulanan bir anketle elde edilmiştir. İçerik analizi ve SPSS programı analizler için kullanılmıştır. Nicel veri bu tür geri dönütün öğrencilerin etkileşimli ve genel konuşma becerilerinin geliştirilmesinde etkili olduğunu ortaya koymuştur. Nitel veri analizi ise öğrencilerin kullanılan aktivitelerine karşı olumlu bir tutum geliştirdiklerini, İngilizcelerinin aldıkları geri dönüt ile geliştiğini ve hatalarını kavradıklarını, bu uygulamanın daha az kaygıya sebep olarak öğrencilerin duygusal durumlarına pozitif etkisi olduğunu göstermektedir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Düzeltici Sözel Geri Dönüt | en_US |
dc.subject | Geciktirilmiş Düzeltici Sözel Geri Dönüt | en_US |
dc.subject | Etkileşimli Aktiviteler | en_US |
dc.title | Impact of delayed corrective feedback on Turkish EFL students' improvement in interactive tasks : a study with preparatory students | en_US |
dc.title.alternative | Gecikmeli geri bildirimin etkileşimli aktivitelerde kullanımının Türk öğrencilerinin konuşma becerilerinin gelişimine etkisi : hazırlık öğrencileriyle bir çalışma | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |