dc.description.abstract | Bu araştırmada, öğretmenlerin problem çözme becerileri ile teknostres düzeyleri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemine 81 ilden katılım sağlanmış olup, katılımcı grubunu 3143 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında öğretmenlerin problem çözme becerilerini ölçebilmek maksadıyla Yaman ve Dede tarafından geliştirilen “Yetişkinler İçin Problem Çözme Becerileri Ölçeği” ve öğretmenlerin teknostres düzeylerini ölçebilmek maksadıyla Çoklar, Efilti ve Şahin tarafından geliştirilen “Öğretmenlerin Teknostres Düzeylerini Belirleme Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde Pearson momentler çarpımı korelasyon analizi, çoklu doğrusal regresyon analizi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Çok Değişkenli Varyans Analizi (MANOVA) ve iki yönlü MANOVA analizleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; öğretmenlerin problem çözme beceri düzeylerinin yüksek düzeyde, teknostres düzeylerinin ise orta düzeyde olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin problem çözme becerilerinin yaş, öğrenim durumu, mesleki kıdem, kurum türü ve görev durumu değişkenlerine göre anlamlı şekilde farklılaştığı; ancak cinsiyet, branş, medeni durum ve yaşadıkları yere göre anlamlı bir farklılık oluşturmadığı bulgularına ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin teknostres düzeylerinin ise cinsiyet, mesleki kıdem, branş, öğrenim durumu, görev yapılan kurum ve görev durumu değişkenlerine göre farklılaştığı; ancak yaş, medeni durum ve yaşadıkları yere göre anlamlı bir farklılık oluşturmadığı araştırma bulgularında görülmüştür. Bunların yanında teknostres ile problem çözme becerileri arasında anlamlı ve negatif yönlü ilişki olduğu, ayrıca teknostresin problem çözme becerileri üzerindeki rolünün anlamlı düzeyde olduğu bulgularına ulaşılmıştır. | en_US |