dc.contributor.advisor | İnce, Metin | |
dc.date.accessioned | 2022-08-09T07:51:14Z | |
dc.date.available | 2022-08-09T07:51:14Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/26706 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, “Grafik Tasarımı III” dersi kapsamında Gestalt Kuramı’na göre yapılan hareketli tipografi tasarlama sürecine ilişkin öğrenci deneyimlerini belirlemektir. Bu bağlamda araştırma, Gestalt Kuramı öğretiminin öğrenciler üzerindeki deneyimini incelemek olarak düşünüldüğünden nitel araştırma yaklaşımı ve fenomonoloji deseni benimsenmiştir. Araştırma 2020-2021 öğretim yılı bahar döneminde uzaktan öğretim ile gerçekleşen “Grafik Tasarım III” dersi kapsamında dersi alan 8 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri; gözlem, görüşme, doküman incelemesi ve görsel-işitsel malzemelerden elde edilmiş, içerik analizine göre çözümlenmiştir. Elde edilen verilerden “Kıyaslama”, “Tasarlama” ve “Üretme” olmak üzere üç ana temaya ulaşılmıştır. Bulguların sonucunda, öğrencilerin Gestalt Kuramını anlamlandırdıkları ve tasarımlarını nasıl şekillendirdiğine yönelik farkındalık kazandıklarına ulaşılmıştır. Grafik Tasarım dersi kapsamında Gestalt Kuramı ve ilkeleri konusunda öğrenci deneyimlerinin öne çıktığı ders planları hazırlanıp eğitim verilmesi önerilmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Fenomelojik Araştırma | en_US |
dc.subject | Gestalt Görsel Algı İlkeleri | en_US |
dc.subject | Gestalt Kuramı | en_US |
dc.subject | Görsel Algı | en_US |
dc.title | Uzaktan öğretim yöntemiyle hareketli tipografide Gestalt kuramı : fenomenolojik bir araştırma | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Yıldız Sandal, Lefika | |