Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİnce, Metin
dc.date.accessioned2022-08-09T07:51:14Z
dc.date.available2022-08-09T07:51:14Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26706
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, “Grafik Tasarımı III” dersi kapsamında Gestalt Kuramı’na göre yapılan hareketli tipografi tasarlama sürecine ilişkin öğrenci deneyimlerini belirlemektir. Bu bağlamda araştırma, Gestalt Kuramı öğretiminin öğrenciler üzerindeki deneyimini incelemek olarak düşünüldüğünden nitel araştırma yaklaşımı ve fenomonoloji deseni benimsenmiştir. Araştırma 2020-2021 öğretim yılı bahar döneminde uzaktan öğretim ile gerçekleşen “Grafik Tasarım III” dersi kapsamında dersi alan 8 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri; gözlem, görüşme, doküman incelemesi ve görsel-işitsel malzemelerden elde edilmiş, içerik analizine göre çözümlenmiştir. Elde edilen verilerden “Kıyaslama”, “Tasarlama” ve “Üretme” olmak üzere üç ana temaya ulaşılmıştır. Bulguların sonucunda, öğrencilerin Gestalt Kuramını anlamlandırdıkları ve tasarımlarını nasıl şekillendirdiğine yönelik farkındalık kazandıklarına ulaşılmıştır. Grafik Tasarım dersi kapsamında Gestalt Kuramı ve ilkeleri konusunda öğrenci deneyimlerinin öne çıktığı ders planları hazırlanıp eğitim verilmesi önerilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFenomelojik Araştırmaen_US
dc.subjectGestalt Görsel Algı İlkelerien_US
dc.subjectGestalt Kuramıen_US
dc.subjectGörsel Algıen_US
dc.titleUzaktan öğretim yöntemiyle hareketli tipografide Gestalt kuramı : fenomenolojik bir araştırmaen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorYıldız Sandal, Lefika


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster