dc.contributor.advisor | Uz, Nurbiye | |
dc.date.accessioned | 2022-08-11T10:16:20Z | |
dc.date.available | 2022-08-11T10:16:20Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/26714 | |
dc.description.abstract | Görmenin birincil gerekliliği olan ışık, sanatsal üretimler için vazgeçilmez bir unsur olmuş ve tarihsel süreçte sanat eserlerinde farklı şekillerde yer almıştır. Heykelde ışık konusu Rönesans sanatçıları tarafından da araştırılmıştır. Işık konusundaki en radikal değişim Rodin'in heykel yüzeyine müdahaleleriyle gerçekleşmiştir. Heykelin biçimsel yapısı 20. Yüzyılda değişime uğramaya başlamış, plastik türevi şeffaf ve yarı saydam malzemelerin kullanımıyla heykel, hafif bir görünüme kavuşmuştur. Teknolojik olarak yaşanan dönüşüm ile birlikte sanat alanında yeni ufuklar açılmış ve yapay ışığın heykelde yeni bir malzeme ve dil olabilme olasılığı gündeme gelmiştir. Bu bağlamda oluşturulan farklı sanat hareketlerinde yapay ışığın kullanımı araştırılmış ve alternatif yaklaşımlar geliştirilmiştir. Bu çalışmada heykelde yapay ışık kullanımıyla ortaya çıkan biçimsel ve görsel etkiler incelenmiş, heykelin maddesel yapısında ele alınan biçimsel ögelerin yapay ışıkla nasıl sağlandığı ve yapay ışık kullanımının günümüz sanatında hangi noktaya geldiği araştırılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Işık | en_US |
dc.subject | Heykel | en_US |
dc.subject | Işık ve Mekan Hareketi | en_US |
dc.subject | Sanat | en_US |
dc.title | 20. yüzyıl heykelinde görsel ve estetik bir öge olarak yapay ışık | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Heykel Bölümü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Koçay, Tuncay | |