dc.contributor.advisor | Duy, Baki | |
dc.date.accessioned | 2022-08-12T11:48:57Z | |
dc.date.available | 2022-08-12T11:48:57Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/26722 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı ergenlerde duygu düzenleme becerisi, siber zorbalık statüleri ve algılanan ebeveyn kontrolünün okula bağlanma düzeylerini yordayıcılığını incelemektir. Ayrıca cinsiyet, sınıf düzeyi değişkenlerine göre okula bağlanma düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Ankara, İstanbul, Iğdır ve Hatay da farklı öğretim programı uygulanan 370’i kadın (%64.3), 205’i erkek (%35.6) toplam 575 lise öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak Kişisel Bilgi Formu, Ergenler İçin Duygu Düzenleme Ölçeği, Leuven Algılanan Ana-Babalık Ölçeği, Siber Zorbalık Ölçeği ve Çocuk ve Ergenler İçin Okula Bağlanma Ölçeği kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde korelasyon katsayıları, betimsel istatistikler, Q-Q grafiği, hiyerarşik regresyon analizi, bootstrap yöntemi, t-testi tukey post hoc testi ve varyans analizinden yararlanılmıştır. Sonuç olarak erkeklerin okula bağlanma düzeyleri kızlara göre daha yüksektir. Okula bağlanma alt boyutunda dokuzuncu sınıfta bulunan ergenlerin okula bağlanma düzeyleri onuncu, on birinci ve on ikinci sınıfta bulunanlardan anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu bulunmuştur. Hiyerarşik regresyon analizine göre, ergenlerin genel okula bağlanma ve alt boyut okula bağlanma düzeylerinin anlamlı yordayıcıları içsel ve dışsal işlevsel duygu düzenleme, içsel işlevsel olmayan duygu düzenlemedir. Öğretmene bağlanma düzeyinin anlamlı yordayıcıları içsel işlevsel ve içsel işlevsel olmayan duygu düzenleme, arkadaşa bağlanma düzeyinin anlamlı yordayıcıları dışsal işlevsel ve içsel işlevsel olmayan duygu düzenlemedir. Ebeveyn kontrolü ve siber zorbalık statüleri okula bağlanma ve alt boyutlarını anlamlı düzeyde yordamamaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okula bağlanma | en_US |
dc.subject | Duygu Düzenleme | en_US |
dc.subject | Siber Zorbalık | en_US |
dc.subject | Ebeveyn Kontrolü | en_US |
dc.title | Ergenlerde duygu düzenleme becerisi, algılanan ebeveyn kontrolü ve siber (sanal) zorbalık statülerinin okula bağlanma düzeylerini yordayıcılığı | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Ağaya, Ayşıl | |