Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİnce, Metin
dc.date.accessioned2022-08-18T11:01:56Z
dc.date.available2022-08-18T11:01:56Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26749
dc.description.abstractGünümüzde hızla gelişen teknoloji, bilgiye ulaşmaya çalışan bireyin kendisini sürekli güncellemesini ve bunu yaşamı boyunca sürdürmesini zorunlu hâle getirmektedir. Bu hızlı gelişim içinde her şeyi bilmek yerine, nasıl ulaşılacağını bilen, farklı disiplinler ile etkileşim kuran bireyler yetiştirmek önem kazanmaktadır. Bu bağlamda araştırma konusunu farklı disiplinlerden üniversite öğrencilerinin katılabileceği, öğrencilerin bugüne kadar öğrendiği teorik ve pratik bilgi ve becerilerini yenilikçi ürün fikirlerine dönüştürebileceği eğitim ortamı sunmayı amaçlayan etkileşimli tasarım ders önerisi oluşturmaktadır. Eylem araştırması yöntemi kullanılan çalışmada seçmeli ders kapsamında bir araya getirilen disiplinlerarası öğrenci kitlesinin var olan bilgilerini farklı disiplinlerle sentezleyerek elde ettiği bilgiyi etkileşimli tasarım sürecine katması amaçlanmıştır. Bu tasarım sürecinde farklı disiplinlerin karşılıklı etkileşimlerinin gözlemlendiği araştırmanın katılımcılarını, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, Mühendislik Fakültesi Elektrik Elektronik Bölümü ve Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Bölümü’n de dersi seçen 18 öğrenci ve ders yürütücüsü oluşturmaktadır. 14 haftalık ders sürecini kapsayan araştırmada, veri toplama aracı olarak derse ilişkin kişisel bilgi formu, öğrenci günlükleri, araştırmacı günlüğü, öğrenci çalışmaları, yarı yapılandırılmış görüşmeler, tematik analiz yöntemi ile yorumlanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDisiplinlerarası Yaklaşımen_US
dc.subjectEtkileşimli Tasarımen_US
dc.subjectGörsel İletişimen_US
dc.titleDisiplinlerarası öğrenci kitlesi için etkileşimli tasarım dersine yönelik bir eylem araştırmasıen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorYavuz, Figen


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster