Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOdabaşı, Ferhan
dc.date.accessioned2022-08-23T07:13:21Z
dc.date.available2022-08-23T07:13:21Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26764
dc.description.abstractTez kapsamında yürütülen araştırmada, öğretmen adaylara, eşzamansız olarak sunulan öğretim yoluyla, medya okuryazarlığı müdahalesi çerçevesinde dijital okuryazarlık becerilerini geliştirmeyi amaçlamıştır. Çalışmanın odak noktası sahte haber olgusu olduğundan, öğretmen adaylara Medya ve Bilgi Okuryazarlığı (MIL) ile ilgili teorik bilgilerini sunulmasının yanı sıra, eşzamansız olarak sunulan uygulama kapsamında, diğer bir ifadeyle, müdahale, bireylerin bilgileri teyit etme becerilerini ve özellikle 'yanal okuma' stratejisini benimsetmeyi de amaçlamıştır. Eşzamansız olarak gerçekleşen öğrenim, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nde öğrenimlerini sürdüren son sınıf öğrencilere sunulan zorunlu ders kapsamında yürütüldü. Çalışmanın bulgularına dayanarak, müdahalenin, öğretmen adaylarının eleştirel medya okuryazarlığını ve özellikle yeni medya okuryazarlığı ilişkin eleştirel tüketim boyutunu büyük ölçüde artırdığını gözlemlenmiştir. Ayrıca, müdahalenin uygulama kısmının, belli bir dereceye kadar, biçimlendirici değerlendirmeler kapsamında tanıtılan stratejiler sayesinde, öğrencilerin çevrimiçi bilgileri kontrol etme becerilerinin geliştirdiğini de gözlemlenmiştir. Bununla birlikte, çalışmanın bulgularına dayanarak, tez yazarı, çalışmaya katılan öğretmen adaylarının halen üst düzey düşünme becerileri, yani eleştirel düşünme becerileri kazanma gereksinimi içinde oldukları ve bu nedenle gelecek çalışmalarda, ilgili araştırmacıların ve öğretmen eğitimcilerinin eleştirel düşünme becerileri geliştirmeye odaklanmaları gerekmektediğini önermektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDijital Okuryazarlıken_US
dc.subjectBilgileri Doğrulamaen_US
dc.subjectMedya ve Bilgi Okuryazarlığıen_US
dc.subjectSahte Haberleren_US
dc.subjectYanal Okuma Stratejisien_US
dc.titleDigital literacy : raising prospective teachers' awareness of the fake news spreading through the social mediaen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorSarıyev, Hanmyrat


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster