dc.description.abstract | Tez kapsamında yürütülen araştırmada, öğretmen adaylara, eşzamansız olarak sunulan öğretim yoluyla, medya okuryazarlığı müdahalesi çerçevesinde dijital okuryazarlık becerilerini geliştirmeyi amaçlamıştır. Çalışmanın odak noktası sahte haber olgusu olduğundan, öğretmen adaylara Medya ve Bilgi Okuryazarlığı (MIL) ile ilgili teorik bilgilerini sunulmasının yanı sıra, eşzamansız olarak sunulan uygulama kapsamında, diğer bir ifadeyle, müdahale, bireylerin bilgileri teyit etme becerilerini ve özellikle 'yanal okuma' stratejisini benimsetmeyi de amaçlamıştır. Eşzamansız olarak gerçekleşen öğrenim, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nde öğrenimlerini sürdüren son sınıf öğrencilere sunulan zorunlu ders kapsamında yürütüldü. Çalışmanın bulgularına dayanarak, müdahalenin, öğretmen adaylarının eleştirel medya okuryazarlığını ve özellikle yeni medya okuryazarlığı ilişkin eleştirel tüketim boyutunu büyük ölçüde artırdığını gözlemlenmiştir. Ayrıca, müdahalenin uygulama kısmının, belli bir dereceye kadar, biçimlendirici değerlendirmeler kapsamında tanıtılan stratejiler sayesinde, öğrencilerin çevrimiçi bilgileri kontrol etme becerilerinin geliştirdiğini de gözlemlenmiştir. Bununla birlikte, çalışmanın bulgularına dayanarak, tez yazarı, çalışmaya katılan öğretmen adaylarının halen üst düzey düşünme becerileri, yani eleştirel düşünme becerileri kazanma gereksinimi içinde oldukları ve bu nedenle gelecek çalışmalarda, ilgili araştırmacıların ve öğretmen eğitimcilerinin eleştirel düşünme becerileri geliştirmeye odaklanmaları gerekmektediğini önermektedir. | en_US |