Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaba, Fethi
dc.date.accessioned2022-08-23T08:25:25Z
dc.date.available2022-08-23T08:25:25Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26769
dc.description.abstractİnsanoğlunun bilime duyduğu ihtiyacın artmasıyla teknolojinin hızla gelişmesi insanı heyecanlandırmış ve dünyaya hâkim olma arzusunu ortaya çıkararak gelecekte neler olabileceği hakkında insanın geleceği daha çok merak etmesine neden olmuştur. Bu hızlı gelişim geleceğe yönelik merak duygusunu arttırırken insanı da dünyanın merkezine yerleştirmiştir. Japonya'da ise manga sanatının bir uzantısı olarak anime yeni bir anlatım biçimi olarak kendine yer bulmuştur. Japon anime sanatının en önemli konularından biri haline gelen teknoloji ve onun bu hızlı gelişimi birçok yönetmen tarafından ekranlara yansıtılmıştır. Japon anime sinemasının önde gelen isimlerinden Hayao Miyazaki, teknolojiyi konu edindiği çalışmalarında insanın doğaya hâkim olma isteğiyle ortaya çıkan tahribatı konu almıştır. Özellikle "Prenses Mononoke" filminde bencilce kullanılan teknolojinin sonuçlarını gözler önüne serdiği ve insanlığı uyardığı görülmektedir. Miyazaki'nin, bu eserleriyle Martin Heidegger'e benzer bir görüş sunduğu söylenebilir. Heidegger'in teknolojiye bakış açısının Miyazaki'nin sinemasında yansıması, modern teknolojinin yarattığı gerilimin sinema sanatıyla sergilenişi olmuştur. Varoluşçu felsefenin önde gelen isimlerinden Heidegger'in teknolojiye yönelik düşünceleri, teknolojinin özünün tekrar sorgulanması gerektiği yönündedir. Bu anlamda teknolojik gelişmelerin yanlış kullanımının ortaya çıkardığı gelecek kaygısının tesadüf olmadığını söyleyebiliriz. Bu çalışmada, Heidegger'in teknolojiye bakışı ve teknolojik kavramlarına yorumu araştırmanın odağını oluşturmuştur. Heidegger'in bu teknolojik kavramları Hayao Miyazaki'nin sinemasında irdelenmiş, içerik ve biçim doğrultusunda Miyazaki'nin "Prenses Mononoke" filmi ayrıntılı olarak incelenmiştir. Ayrıntılı inceleme sonucunda "Oyun" adlı bir uygulama filmi gerçekleştirilmiş, Heidegger'in teknolojiye bakışı bu filmde yansıtılmaya çalışılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeknolojien_US
dc.subjectMartin Heideggeren_US
dc.subjectHayao Miyazakien_US
dc.subjectAnimasyonen_US
dc.titleHeidegger'in teknoloji anlayışı üzerinden "Prenses Mononoke" filminin çözümlenmesi ve bir uygulama filmien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Çizgi Film Animasyon Bölümüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorMenken, Önder


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster