Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorToprak, Mustafa
dc.date.accessioned2022-09-05T08:15:43Z
dc.date.available2022-09-05T08:15:43Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26790
dc.description.abstractGünümüz dünyasında hızlıca değişen koşullar altında bilgiyi anlamlandırmak için daha farklı düşünme becerilerine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu ihtiyaç görsel sanatlar eğitimini de kapsamaktadır. Kavrama dayalı eğitim, üç boyutlu öğrenmeyi destekleyerek kavramsal düşünmenin gelişmesini ve çoklu bilginin anlamlandırılmasında anlamlı bir yol sağlamaktadır. Bu kapsamda, araştırmanın amacı, görsel sanatlar eğitimi kapsamında lisans düzeyindeki Resim-İş Öğretmenliği Programı’nda yer alan Grafik Tasarım Anasanat Atölye V ders sürecinin kavrama dayalı olarak nasıl yürütüleceğini ortaya koymak ve kavramsal düşünmeyi geliştirmektir. Bu araştırma, eylem araştırması olarak desenlenmiştir. Araştırma, devlet üniversitesine bağlı Eğitim Fakültesinin Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümünün Resim-İş Öğretmenliği Programı’nda gerçekleşmiştir. Araştırmanın katılımcılarını Grafik Tasarım Anasanat Dalı V dersini alan 8 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma sürecinde çeşitli veri toplama araçlarıyla veriler toplanmış ve bu veriler tümevarımsal olarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda veriler “Kavrama Dayalı Öğretme-Öğrenme Süreci”, “Kavramsal Düşünmenin Yansımaları” ve “Kavrama Dayalı Tasarım Uygulamaları” üst temaları altında bulgulanmıştır. Araştırma sonucunda Grafik Tasarım Anasanat dersinin, kavramlar + yaşanmış olgular + grafik tasarım uygulamaları olarak üç boyutlu biçimde yürütülmesi sağlanmıştır. Bu bağlamda öğrencilerin kavramsal düşünce geliştirerek kendilerini, çevrelerini ve görsel tasarımları kavramla beraber düşünerek, anlamlandırdıkları ortaya çıkmıştır. Ortaya çıkan sonuçlar alanyazınla karşılaştırılarak tartışılmış ve araştırma sonunda gelecekteki uygulamalara ve araştırmalara yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEylem Araştırmasıen_US
dc.subjectKavramsal Öğrenmeen_US
dc.subjectSanat Eğitimien_US
dc.titleGörsel sanatlar eğitiminde kavrama dayalı öğrenmeen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorArslan, Suzan


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record