Beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının üstbilişsel okuma stratejileri ile çoklu zeka alanları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2022Yazar
Yalız, Dilek
Anadolu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
Demir, Tuğba
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının üstbilişsel okuma stratejilerini kullanma düzeyleri ile baskın oldukları zeka alanlarını belirlemek ve aralarındaki ilişki düzeyini araştırmaktır. Çalışma tarama modelinde olup tekil ve ilişkisel teknikler kullanılmıştır. Çalışma evreni; Eskişehir Teknik Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü’ndeki 120 lisans öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Çoklu Zeka Ölçeği” ve “Üst Bilişsel Okuma Stratejileri Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, frekans ve yüzde ile ki-kare, ttesti ve ANOVA kullanılmıştır. Gruplar arasındaki anlamlı farkın kaynağını belirlemek amacıyla “Scheffe” testi kullanılmıştır. Çoklu zeka düzeyleri ile üstbilişsel okuma stratejileri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla ise korelasyon analizi yapılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda en baskın zeka alanı bedensel zeka olarak bulunmuştur. Çoklu zeka alanları ile cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi, not ortalaması ve anne-baba eğitim durumları arasında anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Öğrencilerin üstbilişsel okuma stratejilerini kullanma düzeyleri ise “sık sık kullanırım” olarak belirlenmiştir. Üstbilişsel okuma stratejileri ile cinsiyet ve sınıf düzeyleri arasında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Analitik stratejiler ile varoluşçu zeka arasında pozitif yönde, görsel zeka arasında ise negatif yönde anlamlı bir ilişki elde edilmiştir. Pragmatik stratejiler ile varoluşçu zeka arasında ise pozitif yönde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/26802Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [68]