Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYalız, Dilek
dc.date.accessioned2022-09-06T10:35:26Z
dc.date.available2022-09-06T10:35:26Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26802
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının üstbilişsel okuma stratejilerini kullanma düzeyleri ile baskın oldukları zeka alanlarını belirlemek ve aralarındaki ilişki düzeyini araştırmaktır. Çalışma tarama modelinde olup tekil ve ilişkisel teknikler kullanılmıştır. Çalışma evreni; Eskişehir Teknik Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü’ndeki 120 lisans öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Çoklu Zeka Ölçeği” ve “Üst Bilişsel Okuma Stratejileri Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, frekans ve yüzde ile ki-kare, ttesti ve ANOVA kullanılmıştır. Gruplar arasındaki anlamlı farkın kaynağını belirlemek amacıyla “Scheffe” testi kullanılmıştır. Çoklu zeka düzeyleri ile üstbilişsel okuma stratejileri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla ise korelasyon analizi yapılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda en baskın zeka alanı bedensel zeka olarak bulunmuştur. Çoklu zeka alanları ile cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi, not ortalaması ve anne-baba eğitim durumları arasında anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Öğrencilerin üstbilişsel okuma stratejilerini kullanma düzeyleri ise “sık sık kullanırım” olarak belirlenmiştir. Üstbilişsel okuma stratejileri ile cinsiyet ve sınıf düzeyleri arasında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Analitik stratejiler ile varoluşçu zeka arasında pozitif yönde, görsel zeka arasında ise negatif yönde anlamlı bir ilişki elde edilmiştir. Pragmatik stratejiler ile varoluşçu zeka arasında ise pozitif yönde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇoklu Zekaen_US
dc.subjectÜstbilişsel Okuma Stratejilerien_US
dc.subjectBeden Eğitimi ve Sporen_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının üstbilişsel okuma stratejileri ile çoklu zeka alanları arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorDemir, Tuğba


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster