dc.contributor.advisor | Kahraman, Duygu | |
dc.date.accessioned | 2022-09-06T10:41:56Z | |
dc.date.available | 2022-09-06T10:41:56Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/26804 | |
dc.description.abstract | Heykel sanatı ve mimari tarihsel süreç içerisinde hep etkileşimde olmuş iki disiplindir. Bu etkileşim, modernizm öncesi dönemde mimari strüktürün bezenmesinde kullanılan heykel sanatının, modernizm sonrası ortaya çıkan Konstrüktivizm, Bauhaus gibi yaklaşımlarla ve ayrıca endüstriyel malzeme kullanımı ile başkalaşıma uğramış, özellikle 1960 sonrası dönemde içine girilebilir heykellerin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu tez kapsamında birinci bölümde heykel sanatını mimari strüktüre yaklaştıran Konstrüktivizm ve Bauhaus'a değinilmiş, ikinci bölümde ise mimari ile benzerlik gösteren içine girilebilir heykeller incelenmiştir. Heykel ve mimarinin benzerlikleri, disiplinler arası etkileşimin daha iyi anlaşılabilmesi için 20. yüzyıl ve 21. yüzyıl mimarlarının yapılarındaki heykelsi yaklaşımlar ise üçüncü bölümde incelenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Heykel | en_US |
dc.subject | Mimari | en_US |
dc.subject | İçine Girilebilir Heykel | en_US |
dc.title | Heykel ve mimari etkileşiminin doğurduğu içine girilebilir heykeller | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Heykel Bölümü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Devrilmez, Burak | |