Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDurmuşoğlu Köse, Gül
dc.date.accessioned2022-09-15T12:22:37Z
dc.date.available2022-09-15T12:22:37Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26845
dc.description.abstractSon dönem araştırmaları tekrarlanan çok kelimeli ifadelerin veya sözcük öbeklerinin etkin kullanımının yazılı ve sözlü akademik söylemin oluşturulmasında önemli rol aldığını göstermişlerdir. Bununla birlikte, literatürde ana dili İngilizce olan ve İngiliz dilini yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerinin sözcük öbeklerini kullanımı arasındaki yapısal ve işlevsel farklılıklardan bahseden birtakım çalışma bulunmaktadır. Bu çalışmada ana dili Türkçe, Kazakça, Rusça olan İngilizce Öğretmenliği Bölümü üniversite öğrencileri ve ana dili İngilizce olan öğrencilerin yazdıkları tartışmacı metinlerdeki sözcük öbeği kullanımı incelenecektir. Bu çalışmanın bulguları, ana dili İngilizce olanların anadili olmayanlara göre sözcük öbeklerinin daha az kullandıkları doğrulandı. Yapısal sınıflandırma açısından sonuçlar isim cümlelerinin dört derlemin tamamında en sık rastlanan türden olduğunu gösterdi. Anadolu Üniversitesi öğrencileri ve anadili İngilizce olan öğrencileri ağırlıklı olarak gönderme ifadelerini kullandı. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi ve Ablai Khan Üniversitesi öğrencileri en çok söylem düzenleyicileri tercih ettiler. Anadili İngilizce olan öğrencilerin işlevsel ve yapısal analizi, ana dili İngilizce olmayan öğrencilerle neredeyse benzer sonuçlar verdi. Bununla birlikte, istatistiksel analiz, anadili İngilizce olmayan öğrencilerin, anadili İngilizce olanlara kıyasla sözcük obeklerini daha sıklıkla kullandığını ortaya koydu.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSözcük Öbeklerien_US
dc.subjectDerlem Dilbilimen_US
dc.subjectAna Dili İngilizce Olmayanlaren_US
dc.subjectAna Dili İngilizce Olanlaren_US
dc.titleLexical bundles in learner writing : an analysis of English argumentative essays of Turkish and Kazakhstani ELT studentsen_US
dc.title.alternativeÖğrenci yazımında sözcük öbekleri : Türk ve Kazakistanlı İngilizce öğretmenliği bölümü öğrencilerinin tartışmacı metinlerinin analizien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorYörük, Madina


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster