Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİpek, Hülya
dc.date.accessioned2022-10-26T07:37:46Z
dc.date.available2022-10-26T07:37:46Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26884
dc.description.abstractBu çalışma, İngilizce öğretmen adaylarının dijital yerliliklerini, teknoloji kabullerini ve dil öğretimi ve öğrenme süreçlerinde teknoloji kullanımına karşı tutumlarını araştırmayı ve dijital yerlilik ile teknoloji kabulü arasındaki olası ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Dijital yerlilik ve teknoloji kabulü Teo'nun (2013) Dijital Yerlilik Değerlendirme Ölçeği (DNAS) ve Teo'nun (2010) Hizmet Öncesi Öğretmenler için Teknoloji Kabul Önlemi (TAMPST) kullanılarak değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonuçları, katılımcı öğretmen adaylarının çoğunun dijital yerli olduğunu ve teknolojiyi kabul ettikleri ile gelecekteki dil öğretmenleri olarak teknolojiyi meslek hayatlarına dahil etmeye istekli olduklarını keşfetmiştir. Pearson Korelasyon Katsayısı'nın hesaplanması, dijital yerlilik ve teknoloji kabulü arasındaki ilişkinin olumlu ve orta seviyede olduğunu göstermiştir. Öğretmen adaylarının tutumları yarı yapılandırılmış mülakatlarla incelenmiştir. Nitel verilerin analizi, öğretmen adaylarının teknolojiyi hem kişisel hem de eğitim amaçlı aktif kullandıklarını, dil öğrenme sürecinde teknoloji kullanımına başvurduklarını, ilginç içerik ile eğlenceli ve oyun benzeri öğrenme deneyimi gibi avantajlar nedeniyle de teknolojinin dil öğretimi ve öğreniminin bir parçası olması gerektiğini düşündüklerini göstermiştir. Bununla birlikte, öğretmen adayları teknolojinin dezavantajları olabileceğini ve kullanımının sınırsız olmaması gerektiğini düşünmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngilizce Öğretmenliğien_US
dc.subjectHizmet Öncesi Öğretmenleren_US
dc.subjectDijital Yerliliken_US
dc.subjectTeknoloji Kabulüen_US
dc.subjectDil Eğitiminde Teknolojien_US
dc.titleAn investigation of pre-service english teachers' digital nativity, technology acceptance, and attitudes about technology use in the classroomen_US
dc.title.alternativeİngilizce öğretmeni adaylarının dijital yerlilik, teknoloji kabulü ve sınıfta teknoloji kullanımına ilişkin tutumlarının araştırılmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorTunçkol, Hilal


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster