Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorKuru Gönen, S. İpek
dc.date.accessioned2022-10-27T08:06:25Z
dc.date.available2022-10-27T08:06:25Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26894
dc.description.abstractÖğretmenlerin iş yüklerini azaltmalarını ve öğrencilere anında geri bildirim sağlamalarını sağlamak için yazılanları puanlayan ve anında geri bildirim sağlayan otomatik yazma becerisi değerlendirme (OYBD) araçları kullanılmaktadır. Bu araçların potansiyelini ve sınırlamalarını daha iyi anlamak için, bu çalışmanın dört ana hedefi vardır: (1) OYBD puanlarını ile öğretmenlerin öğrencilerin yazdıklarına verdiği puanların korelasyonunu incelemek (2) hata azaltma üzerinde OYBD geri bildiriminin etkililiğini araştırmak (3) öğrencilerin ve (4) eğitmenlerin OYBD araçlarının kullanımı hakkındaki görüşlerini öğrenmek. Bu hedeflere ulaşmak için karma yöntem yaklaşımı benimsendi. Yedi öğretmenin puanları ile OYBD puanları arasındaki ilişkiyi keşfetmek için nicel analizler gerçekleştirildi. OYBD geri bildiriminin hata düzeltmedeki etkinliğini araştırmak için OYBD geri bildirimi alan deney grubu (n=18) ve öğretmen geri bildirimi alan kontrol grubunun (n=20) hatalarındaki değişimler incelenmiştir. Ayrıca öğrencilerin yazılı yansıtma raporları ve hem öğrencilerle hem de öğretmenler ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler sabit karşılaştırma yöntemi ile analiz edilmiştir. Sonuçlar OYBD puanları ile eğitmenlerin puanları arasında pozitif ve önemli bir korelasyon olduğunu gösterdi. Hem OYBD hem de öğretmen geri bildirimleri 11 kategoride hataları azaltmada etkiliyken, OYBD geri bildiriminin mekanik ve kullanım hatalarını azaltmada daha etkili olabileceği görüldü. Son olarak, küçük sınırlamaları olduğu ifade edilse de, katılımcıların OYBD kullanımına ilişkin görüşlerinin olumlu olduğu ortaya çıktı.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOYBD Geri Bildirimien_US
dc.subjectYabancı Dilde Yazmanın Değerlendirmesien_US
dc.subjectÖğretmen Geri Bildirimien_US
dc.subjectÖğrenci ve Öğretmen Görüşlerien_US
dc.titleUsing the automated writing evaluation system in efl context : the efficiency of the system and the views of the students and teachersen_US
dc.title.alternativeOtomatik yazma becerisi değerlendirme sisteminin yabancı dil olarak İngilizce öğretilen ortamlarda kullanılması : sistemin etkinliği ve öğretmenler ile öğrencilerin görüşlerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorYıldız, Hilal


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record