dc.contributor.advisor | Soğancı, İ. Özgür | |
dc.date.accessioned | 2023-01-19T10:55:16Z | |
dc.date.available | 2023-01-19T10:55:16Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/27042 | |
dc.description.abstract | Görsel sanatlar eğitimi çocuğun her yönden gelişmesini sağlayan önemli bir alandır. Genel ve özel eğitim programlarında yer alan görsel sanatlar eğitimi; bireyin hayal gücünü görsel ve uzamsal zekâ alanını beslemeyi, geliştirmeyi, estetik kaygının farkındalığını sağlamayı ve günlük hayatın değerlerini göstermeyi amaçlar. Bu nedenle görsel sanatlar eğitiminin özel eğitim gerektiren bireyler dahil olmak üzere farklı düzeyde gelişim gösteren bireyler için hayati bir öneme sahip olduğu söylenebilir. Özel eğitim okullarında görsel sanatlar dersini 1. kademede özel eğitim sınıf öğretmenleri yürütmektedir. Özel eğitim sınıf öğretmenleri bu dersi nasıl yürüteceklerini lisans öğrenim programında yer alan resim-iş öğretimi dersinde öğrenmektedir. Özel eğitim sınıf öğretmenlerinin bu derste öğrendiklerini mesleki hayatlarında nasıl uygulamaya yansıttıkları araştırma sorusunu oluşturmuştur. Buradan hareketle, her iki alanda da lisans öğrenimini tamamlayan araştırmacı, araştırmada özel eğitim okulları I. kademede görev yapmakta olan özel eğitim öğretmenlerinin lisans öğretiminde ders olarak verilen resim-iş öğretimi dersinin öğretmenlik sürecine nasıl yansıttıklarını öğrenmeyi amaçlamıştır. Bu bağlamda farklı üniversitelerden mezun olmuş birinci kademe özel eğitim okulu ve ilkokul düzeyinde özel alt sınıflarda görev yapan özel eğitim öğretmenleri ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmelerde elde edilen bulgular tematik analiz yöntemiyle incelenmiştir. Araştırmada I. kademe eğitimde görsel sanatlar dersinin zorunlu olarak özel eğitim öğretmenlerince verilmesinin öğretmenlerin kendilerini bu alanda yetersiz görmelerine neden olduğu ve bu yetersizliğin lisans öğretiminde aldıkları resim iş dersinden kaynaklandığını düşündükleri bulgulanmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Görsel Sanatlar Eğitimi | en_US |
dc.subject | Özel Eğitim | en_US |
dc.title | Özel eğitim öğretmenlerinin lisans düzeyinde aldıkları "Resim-iş öğretimi" dersine bakışları | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Sarı, Bahar | |