The effort of principal in improving teacher performance during of covid-19 7th Junior high school (smp) Budong-Budong, Indonesia
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2022Yazar
Ağaoğlu, Esmahan
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Sunarto, Sunarto
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu çalışma, okul müdürlerinin Covid-19 dönemi sürecinde öğretmen performansını iyileştirme çabalarına genel bir bakış sağlamayı amaçlamaktadır. Araştırma, durum çalışması yaklaşımı ile nitel yöntemler kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Veri toplamak için araştırmacı gözlem, görüşme ve dokümantasyon gibi çeşitli veri toplama teknikleri kullanmıştır. Görüşme aşamasında, katılımcıların seçimi amaçlı örnekleme yoluyla yapılmıştır. Sonuç olarak, 7. Ortaokul (SMP) Budong-budong'da (Endonezya) 1 müdür ve 6 öğretmenden oluşan 7 kişi görüşmeye katılmıştır. Veri analizi sürecinde araştırmacı, verileri azaltma, verileri kategorize etme, verileri sunma ve son aşama olarak sonuç çıkarma olmak üzere çeşitli aşamaları gerçekleştirmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre müdürlerin Covid-19 pandemisi sürecinde öğretmen performansını iyileştirmeye yönelik rehberlik ve motivasyon sağlanması, öğretmenlerin kapasitesinin artması, değerlendirmelerinin uygulanması, rol model olması, ödül ve ceza verilmesi gibi çeşitli çabaları bulunmaktadır. Ayrıca araştırmanın sonuçları, 7. Ortaokul (SMP) Budong-budong'daki öğretmenlerin pandemi sırasındaki performansının 2 kategoriye ayrıldığını da ortaya koydu. Birinci kategori performansı düşen öğretmen grubu, ikinci kategori ise Covid-19 pandemisi öncesi ve sırasında performansında herhangi bir değişiklik yaşamamış öğretmenler grubudur.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/27046Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [315]