dc.contributor.advisor | Durmuşoğlu Köse, Gül | |
dc.date.accessioned | 2023-01-23T11:17:27Z | |
dc.date.available | 2023-01-23T11:17:27Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/27047 | |
dc.description.abstract | Oyun tabanlı sözcük öğreniminin önemini gösteren çok çeşitli çalışma yapılmış olmakla birlikte bunların çoğu dijital oyunlardan oluşmaktadır. Bu araştırma, üç farklı dijital olmayan kelime kartı oyununun, Türkiye'deki bir devlet üniversitesinin yabancı dil hazırlık okulunda İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin sözcük öğrenimi üzerindeki etkisini araştırmayı ve öğrencilerin ve öğretmenlerin bunların kullanıma ilişkin görüşlerini incelemeyi amaçlar. Oyun tabanlı öğrenme aktivitelerinin Türk yabancı dil hazırlık sınıfı öğrencilerinin kelime öğrenimi üzerindeki etkilerini görmek amacıyla yarı deneysel karma araştırma deseni kullanılmıştır. Öncelikle, oyun tabanlı öğrenmenin orta seviye İngilizce öğrencileri üzerindeki etkisini görmek için 2018-2019 bahar döneminde bir pilot çalışma gerçekleştirilmiştir. Bir sonraki yarıyılda, araştırma tasarımı, dil ile ilgili ana dalları takip eden orta seviyedeki öğrencilere uygulanmıştır. Çalışmada, araştırmacı tarafından geliştirilen üç farklı oyunu oynayan deney grubu (n = 53) ve kontrol (n = 55) grubu bulunmaktadır. Veriler, katılımcıların ön ve son testleri, katılımcı anketi ve oyunları yöneten öğretmenlerle yapılan görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Deney grubu (Ort = 3.96, SS = 4.719) ile kontrol grubunun (Ort = .58, SS = 2.671) puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur; t (106) = 4.603, p = .000. Deneysel uygulama sözcük dağarcığında daha yüksek bir artışla sonuçlanmıştır. Çalışmanın sonuçları, oyun oynamanın hedef demografideki öğrencilerle kelime kazanımı üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğunu ve hem eğitmenlerin hem de öğrencilerin bu oyunlara büyük ölçüde olumlu bir bakış açısına sahip olduğunu göstermektedir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | EPI | en_US |
dc.subject | LANG | en_US |
dc.subject | Oyunlaştırma | en_US |
dc.subject | Oyun Tabanlı Öğrenme | en_US |
dc.title | The effect of game-based activities on EFL vocabulary learning | en_US |
dc.title.alternative | Oyun temelli öğrenimin sözlük edinme üzerine etkisi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Broberg, Bethany Kaitlyn Lucille | |