Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSubaşı, Gonca
dc.date.accessioned2023-01-23T11:20:56Z
dc.date.available2023-01-23T11:20:56Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/27048
dc.description.abstractSon yıllarda, eğitim alanında dijital yerlilerin ihtiyaçlarını karşılamak için dijital ve çevrimiçi kelime kartları gibi çok sayıda yenilikçi araç ortaya çıkmıştır. Bu nedenle, bu çalışmada, dijital kelime kartı aracı Quizlet'in İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin kelime edinimi ve telaffuz gelişimi üzerindeki etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Ayrıca, Quizlet grubundaki 26 katılımcıyla yapılan yarı yapılandırılmış görüşme ile öğrencilerin Quizlet kullanım algısı araştırılmıştır. Çalışma biri Quizlet grubu (S=26), diğeri ise kontrol grubu (S=26) olan 9. sınıf öğrencilerinin sınıflarında yürütülmüştür. Veri toplamak için deneysel karma araştırma tasarımı uygulanmıştır. Test öncesi ve sonrası Laufer ve Goldstein (2004) ve Webb'den (2009) uyarlanmıştır. Testler Quizlet'in kelime öğrenimi ve telaffuz üzerindeki etkinliğini değerlendirmek için iki grupta uygulanmıştır. Bu araştırmanın bulguları, Quizlet grubu öğrencilerinin test öncesi ve sonrası puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir. Quizlet ve kontrol grubu karşılaştırıldığında, her iki grup da puanlarını farklı oranlarda arttırmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünün bulguları, Quizlet grubu öğrencilerinin kelimede gerekli yeri vurgulamada en az başarılı oldukları sonucuna varmıştır. Son olarak, görüşmelerin sonuçları katılımcıların yarısından fazlasının Quizlet'i kullanma görüşlerinin çoğunlukla olumlu olduğunu desteklemiştir. Çalışma, öğretmenlerin dijital yerliler olarak adlandırılan günümüz öğrencileri için dijital araçları öğrenme kaynağı olarak değerlendirmeleri ve denemeleri gerektiği sonucuna varmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDijital Kelime Kartlarıen_US
dc.subjectİngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Türk Lise Öğrencilerien_US
dc.subjectKelime Öğretimien_US
dc.subjectQuizleten_US
dc.titleThe use of quizlet in teaching vocabulary to 9th grade EFL students = 9. sınıf İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilere kelime öğretiminde quızlet uygulamasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorAtalan, Esra


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster