Kişisel yaşanmışlık üzerine duygusal bağlanmanın sanatsal aktarımı : A/r/tografik bir sorgulama
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2022Yazar
İnce, Metin
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Utaş, Öykü
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Sosyal davranışların kaynağı olarak bilinen bağlanma, bebek ile bakım veren kişi arasında geliştirilen duygusal bir bağdır. Yetişkinlikteki ilişkilerimiz, geçmişte kurduğumuz bağlanma örüntülerinden izler taşımaktadır. Öznel sanatsal sorgulama çerçevesinde ele alınan bu çalışmada ''bağlanma'' kavramı, sanat temelli eğitim araştırma yöntemi olan; A/r/tografi ile incelenmiştir. Kişisel yaşanmışlıklardan yola çıkılarak oluşturulan çalışma içerisinde bağlanma kavramı; önce ''düşünsel/psikolojik sorgulama'' daha sonra da ''tasarımsal sorgulama'' bölümleri altında araştırılmıştır. Bu süreçte otobiyografik sorgulamaya yer verilmiş ve metafor kullanımı ile tasarımlar oluşturulmuştur. Çeşitli materyallerin kullanılması ile oluşturulan tasarımlarda, kolaj ve asamblaj tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlar A/r/tografi yöntembiliminin içinde barındırdığı ''Sanatçı (artist)'' ,''Araştırmacı (researcher)'' ve ''Öğretmen (teacher)'' kimlikleri özelinde aktarılmıştır. Araştırmanın, aynı anda katılımcısı ve araştırmacısı olma deneyiminin aktarıldığı bu çalışmada, bazen diğerlerinden daha aktif olarak öne çıkan bazen ise pasif kalan bu kimlikler birbirini beslemiş ve güçlü bir etkileşim içerisinde olmuştur. Sanat eğitimi alanında süreç odaklı bir araştırma gerçekleştirilmesinin yenilikçi ve öğretici olmasına ilişkin bulgular elde edilmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/27065Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [157]