Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCoşkun, Necla
dc.date.accessioned2023-02-14T11:08:19Z
dc.date.available2023-02-14T11:08:19Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/27088
dc.description.abstractSanat eğitimi alan bireylerin günümüz teknolojilerinden yararlanabilmeleri, bu teknolojilerin getirilerini tasarım süreçlerinde kullanabilmeleri ve tasarım olanaklarını deneysel olarak gerçekleştirebilmeleri sanat eğitimi açısından önemli olduğu düşünülmektedir. Dolayısıyla bu çalışmanın amacı, güzel sanatlar eğitimi alanında öğrenim gören öğrencilerin seçmeli sanat grafik atölye dersi kapsamında kendilerini dijital üç boyutlu ortamda nasıl ifade edebilecekleri, tasarım çalışmalarına üçüncü boyut farkındalığını nasıl kazandırılabilecekleri ve çalışmaların üçüncü boyut algılarına ve görsel uzamsal gelişimlerine nasıl bir etkisinin olabileceğini araştırmaktır. Araştırma, 2018-2019 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü'nde "Seçmeli Sanat Atölyesi Grafik Tasarım I" dersini seçen 11 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Eylem araştırması kullanılarak oluşturulan bu çalışmada veriler; 12 haftalık ders sürecinden, öğrenciler ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerden, odak grup görüşmelerinden, öğrenci tasarımlarından ve araştırmacı gözlem ve günlüklerinden elde edilmiştir. Elde edilen veriler sonucunda "Öğrenme Süreci", "Tasarım Süreci" ve "Görsel Uzamsal Farkındalık" olmak üzere üç ana temaya ulaşılmıştır. Bulgular sonucunda, öğrencilerin üç boyutlu ortamda özgün tasarımlar oluştururken çeşitli yöntem ve durumların öğrenme süreçlerini etkilediğine, katılımcı tasarım ve işbirlikli öğrenme yöntemlerinin tasarım ve maket tasarım süreçlerini geliştirdiğine ve üç boyutlu çalışmaların görsel-uzamsal farkındalıklarını artırdığına yönelik bulgulara ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGüzel Sanatlar Eğitimien_US
dc.subjectEylem Araştırmasıen_US
dc.subjectKatılımcı Tasarımen_US
dc.subjectÜç Boyutlu Modellemeen_US
dc.subjectMaket Tasarımen_US
dc.titleGüzel sanatlar eğitiminde üç boyutlu modelleme ile maket tasarımına yönelik bir eylem araştırmasıen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorGümülcine, Ali


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster